Dubbdäck får användas från 1 oktober? framvagnen låter kostigt?

Henrikkarlsson
27 september 2009 · 191 Inlägg

hej jag ska snart besikta bilen så jag undrar om man från använda dubbdäck från 1 oktober? för mina sommardäck är rätt dåliga.. framvagnen låter lite konstigt i låga hastigheter kan någon förklara vad det kan va? och vad tror ni besikningen säger om det?

Senast redigerat av Henrikkarlsson (27 september 2009)

jonnyk85
27 september 2009 · 58 Inlägg

Henrikkarlsson skrev:
hej jag ska snart besikta bilen så jag undrar om man från använda dubbdäck från 1 oktober? framvagnen låter lite konstigt i låga hastigheter kan någon förklara vad det kan va? och vad tror ni besikningen säger om det?

vinterdäcken får du lägga på den 1 oktober. hur låter det?

Henrikkarlsson
27 september 2009 · 191 Inlägg

jonnyk85 skrev:

Henrikkarlsson skrev:
hej jag ska snart besikta bilen så jag undrar om man från använda dubbdäck från 1 oktober? framvagnen låter lite konstigt i låga hastigheter kan någon förklara vad det kan va? och vad tror ni besikningen säger om det?

vinterdäcken får du lägga på den 1 oktober. hur låter det?

jag läste det på en sida och undrar vad ni tror...

Wasaki
27 september 2009 · 291 Inlägg

Henrikkarlsson skrev:

jonnyk85 skrev:

Henrikkarlsson skrev:
hej jag ska snart besikta bilen så jag undrar om man från använda dubbdäck från 1 oktober? framvagnen låter lite konstigt i låga hastigheter kan någon förklara vad det kan va? och vad tror ni besikningen säger om det?

vinterdäcken får du lägga på den 1 oktober. hur låter det?

jag läste det på en sida och undrar vad ni tror...

Han undrade nog hur framvagnen låter. wink

Senast redigerat av Wasaki (27 september 2009)

Henrikkarlsson
27 september 2009 · 191 Inlägg

Wasaki skrev:

Henrikkarlsson skrev:

jonnyk85 skrev:

vinterdäcken får du lägga på den 1 oktober. hur låter det?

jag läste det på en sida och undrar vad ni tror...

Han undrade nog hur framvangnen låter. wink

okej nu fatta jag:D hahah

Henrikkarlsson
27 september 2009 · 191 Inlägg

jonnyk85 skrev:

Henrikkarlsson skrev:
hej jag ska snart besikta bilen så jag undrar om man från använda dubbdäck från 1 oktober? framvagnen låter lite konstigt i låga hastigheter kan någon förklara vad det kan va? och vad tror ni besikningen säger om det?

vinterdäcken får du lägga på den 1 oktober. hur låter det?

det är som ett glappande ljud som försvinner när man kör över 30

hondagrabben
28 september 2009 · 6 Inlägg

Jag har ett liknande missljud påå min crx som efter mkt om och men beror på ojämnt slitna framdäck, det låter som mest vid 30 och sedan avtar det, så kolla däcken om de äär jämnslitna:)

Henrikkarlsson
28 september 2009 · 191 Inlägg

hondagrabben skrev:
Jag har ett liknande missljud påå min crx som efter mkt om och men beror på ojämnt slitna framdäck, det låter som mest vid 30 och sedan avtar det, så kolla däcken om de äär jämnslitna:)

okej tack för tipset men tror det är från framvagnen:/ får väl se vad de säger på besikingen om det är godkänt det är det viktigaste

Parts
29 september 2009 · 72 Inlägg

Du får självklart INTE använda dubbdäck den 1 oktober så länge inte vinterväglag gäller!

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
29 september 2009 · 1 778 Inlägg

På besiktningen struntar dom i ifall det är sommar eller vinter däck bara dom är godkända, fick jag till svar när ja kom in med dubbdäck i augusti o fråga om det var okej:) ditt missljud är troligtvis "kyckling benet". Ett vanligt fel på e39orna.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Henrikkarlsson
29 september 2009 · 191 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:
På besiktningen struntar dom i ifall det är sommar eller vinter däck bara dom är godkända, fick jag till svar när ja kom in med dubbdäck i augusti o fråga om det var okej:) ditt missljud är troligtvis "kyckling benet". Ett vanligt fel på e39orna.

Och går det genom besikningen och hur mycket kostar det ungefär o åtgärda?

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
29 september 2009 · 1 778 Inlägg

Ingen aning, det beror väl på hur slitet det är, kostar runt 300kr/st och är lätta att byta själv. På verkstad vet jag inte vad dom tar för att byta.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Henrikkarlsson
29 september 2009 · 191 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:
Ingen aning, det beror väl på hur slitet det är, kostar runt 300kr/st och är lätta att byta själv. På verkstad vet jag inte vad dom tar för att byta.

ska det byttas på båda sidor då eller?

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
29 september 2009 · 1 778 Inlägg

Ja det kan vara en bra idé, med tanke på att dom är så billiga så är det bara dumt att inte byta båda när du ändå håller på.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Henrikkarlsson
29 september 2009 · 191 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:
Ja det kan vara en bra idé, med tanke på att dom är så billiga så är det bara dumt att inte byta båda när du ändå håller på.

okej tack för svar men väntar o ser tills besikningen som är på måndag för då får jag ju reda på vad det är om det skulle vara något

danne9108 Yrkeschaufför
30 september 2009 · 165 Inlägg

Du få ha dubbdäck från 1 oktober!  Jag är skriver upp idag så har koll big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang