3374
Sök

Mitsubishi sigma 3,0 v6 24v -91 Varvar int

12 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
#1
Jag har ventil el ventillyftar knackningar,har haft isär och gjort rent alla lyftare..När jag gjorde rent dom främre 12 inga problem,har gjort likadant med dom bakre..Haft isär insug mm och nu går den inte ordentligt..Den svarar på gasen när jag står still men lägger jag i drive så varvar den inte ut,full gas och den går i 50 km..

Bilen är en mitsubishi sigma 3,0 v6 24v -91


4 682 Inlägg
28 september 2009
#2
växlar lådan upp eller inte?

4 001 Inlägg
28 september 2009
#3
Det låter som om motorn gått in i safe-mode, kolla felkoder

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

193 Inlägg
2 oktober 2009
#4
kolvas skrev:
Det låter som om motorn gått in i safe-mode, kolla felkoder

Vart hittar man felkoderna?

12 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
#5
Den växlar upp men i för låga varv så den växlar ner igen pga att den inte orkar..
Var hittar man felkoderna?


VD :=)
90 Inlägg
3 oktober 2009
#6
haha riktigt jädra flummig felbeskrivning skriv på svenska så man förstår OK?
knackar det fortfarande om ventilerna?
e insuget tät efter att du haft väck det?
lyser motorlampan? felkoder kontrollera du genom att koppla in en dator till bilen på en verkstad.
du måste skriva lite utförligare om du ska ha korrekt hjälp.
MVH/nazse

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p

12 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
#7
Det knackar fortfarande..
Ingen lampa som lyser..
Har sprejat med startgas och verkade vara tätt..

Sorry man inte kan skriva så ni förstår.,.


4 001 Inlägg
3 oktober 2009
#8
Som Nazse89 skrev så måste en verkstad koppla in sig på bilens dator för att kolla felkoderna.

Du kan göra ett försök med att koppla bort LMM och se om bilen går bättre då.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

12 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
#9
ok,var hittar jag den?


12 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
#10
Dum man är..
Vet vad du menar kolvas..

Sitter spjäll i insuget,en kompis hade loss det som styr dom..
Ska dom stå i speciellt läge vid tex tongång el gaspådrag?


12 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
#11
Sitter förresten sportluftfilter,har det nån betydelse el kan jag koppla bort LMM ändå?


193 Inlägg
3 oktober 2009
#12
Nazse89 skrev:
haha riktigt jädra flummig felbeskrivning skriv på svenska så man förstår OK?
knackar det fortfarande om ventilerna?
e insuget tät efter att du haft väck det?
lyser motorlampan? felkoder kontrollera du genom att koppla in en dator till bilen på en verkstad.
du måste skriva lite utförligare om du ska ha korrekt hjälp.
MVH/nazse

Mitsubishi ska ha 2500 för att koppla in den sketna datorn och kolla, följderna blir aldrig mer en mitsubishi..

4 001 Inlägg
3 oktober 2009
#13
goran72 skrev:
Sitter förresten sportluftfilter,har det nån betydelse el kan jag koppla bort LMM ändå?

Det är troligtvis där du har felet då, sportluftfilter släpper ofta igenom mera skit än vad standardfiltret gör och då går LMM sönder.

LMM har inget spjäll och sitter oftast på slangen precis efter luftfiltret, prova att slita bort sladden och se om den går bättre.
Ifall märkesverkstaden är alldeles för dyr så åk till Meca eller Autoverkstaden eller Mekonomen verkstad eller nåt liknande, dom har också utrustning för att kunna kolla felkoder.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

7 Inlägg
3 oktober 2009
#14
har du antispinn? ska sitta på gasspjället


7 Inlägg
3 oktober 2009
#15
LittleBear skrev:
Nazse89 skrev:
haha riktigt jädra flummig felbeskrivning skriv på svenska så man förstår OK?
knackar det fortfarande om ventilerna?
e insuget tät efter att du haft väck det?
lyser motorlampan? felkoder kontrollera du genom att koppla in en dator till bilen på en verkstad.
du måste skriva lite utförligare om du ska ha korrekt hjälp.
MVH/nazse

Mitsubishi ska ha 2500 för att koppla in den sketna datorn och kolla, följderna blir aldrig mer en mitsubishi..

du menar volvo eller merca verkstad. Jag har jobbat på två olika mitsuverkstäder oftast tog vi 0kr för felsök. annars tog vi 150-250 beroende på kunden..


193 Inlägg
4 oktober 2009
#16
boki-evo skrev:
LittleBear skrev:
Nazse89 skrev:
haha riktigt jädra flummig felbeskrivning skriv på svenska så man förstår OK?
knackar det fortfarande om ventilerna?
e insuget tät efter att du haft väck det?
lyser motorlampan? felkoder kontrollera du genom att koppla in en dator till bilen på en verkstad.
du måste skriva lite utförligare om du ska ha korrekt hjälp.
MVH/nazse

Mitsubishi ska ha 2500 för att koppla in den sketna datorn och kolla, följderna blir aldrig mer en mitsubishi..

Du menar volvo eller merca verkstad. Jag har jobbat på två olika mitsuverkstäder oftast tog vi 0kr för felsök. annars tog vi 150-250 beroende på kunden..

Volvo gör allt gratis om det inte gäller materiella saker för min del, merca bmw audi osv är kända för att ta mycket betalt.

Jag kan inte så mycket om det men är det inte universaluttag, vill säga samma uttag på alla bilar för felsökning?

12 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
#17
Kopplat bort LMM men ingen skillnad,går lika dåligt..
Spjällen jag menar verkar reglera luften ner till grenröret..
Sitter som sagt något som styr dom på höger sida på insuget..

Var sitter databoxen?
Kan man pröva koppla ur och in den?


12 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
#18
Ingen i närheten av skövde som har en felkodsläsare?


12 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
#19
Billigast köpa ventilyftare?


2 924 Inlägg
15 oktober 2009
#20
Tjena Göran! Hur har det gått med bilen? smile
//Peter

~ Life is short, have FUN! ~


Sök