Tjena!
Jag har en 740 gl från -88 och skaffade mig billjud för ett par månader sen. Det är av märket kenwood, ett slutsteg på 1800 w och 2 basar. Har även köpt en 3 farads kondensator av märket lanzar ( allt går att se på min garaget-sida). jag kör med 21mm2:ers strömkabel.
Det har dock varit krångel från första början.
Problemet verkar vara att jag inte har nog med ström, för när jag vill spela riktigt högt så blinkar ljusen och det slutar med att agu-säkringen i motorrummet går sönder(60A). Jag prövade att uppgradera till 80A agu-säkring i motorrummet, men då gick säkringarna på steget istället (det sitter 2 st 30A flatstiftssäkringar på steget).
Jag köpte en kondensator i hopp att det skulle hjälpa, men så har inte vart fallet.
Jag pratade med folk på en elektronikfirma, och de syftade på att problemet orsakades av att jag hade en alltför dålig generator (dåligt med spänning leder till att amperestyrkan ökar och att säkringarna går...?)
Så jag har ersatt min gamla 80A generator, som troligen var i dåligt skick, med en 100A generator från en 940.
Detta har dock inte hjälpt och problemet kvarstår
Mina tankar nu är ifall kabeln från generatorn till batteriet är för tunn? Den är mindre än 10 mm2 efter vad jag har sett.
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Släng gärna in lite egna funderingar, kanske det är ett annat fel??
Någon annan som haft samma problem i sin 740??
Tack på förhand
Linus