Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer
Öppna locket till expansionskärlet. Starta motorn. Låt gå till termostat öppnar sig. Fyll på vatten vid behov :-P. Vid kall motor så ska det ligga mellan min och max
Öppna locket till expansionskärlet. Starta motorn. Låt gå till termostat öppnar sig. Fyll på vatten vid behov :-P. Vid kall motor så ska det ligga mellan min och max
Jaså så enkelt Happ, får göra det sen då!
Klart något måste va barnsligt enkelt :-D
AirOne skrev:
Du har missat lite med underredsmassan i ena hjulhuset, hehe..
*hytter med näven*
Tänker du på det vid fjädertallriken godkänner jag det. Slipade rent rosten under den när jag renoverade bakaxeln. Sen glömdes det bort att lägga på body där Men tack för påminnelsen! Får fixa det nästa gång
Yepp..menade vid fjädertallriken. Men jag gissar på att det inte kommer att vara bortglömt länge, hehe.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Yepp..menade vid fjädertallriken. Men jag gissar på att det inte kommer att vara bortglömt länge, hehe.
Haha Nja, det fixas väl nästa gång jag åker upp!
Låter fint det.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Jag måste erkänna , detta projektet hör nog till dom bästa ! Från en jävlit rostig bil till en som nästan motsvarar en ny imponerande ! Lycka till i fortsättningen !
Jag måste erkänna , detta projektet hör nog till dom bästa ! Från en jävlit rostig bil till en som nästan motsvarar en ny imponerande ! Lycka till i fortsättningen !
Härligt att det inte var värre. hoppas de bara flyter på nu då
Ja verkligen Hehe nu borde det inte vara några fler missöden!
.......Tror du ja Efter såhär många sidor projekt borde du väll kunna lagen om all jävlighet!? Men snyggt blir det! Hoppas man kanske tom hinner se den på någon träff i sommar!
Härligt att det inte var värre. hoppas de bara flyter på nu då
Ja verkligen Hehe nu borde det inte vara några fler missöden!
.......Tror du ja Efter såhär många sidor projekt borde du väll kunna lagen om all jävlighet!? Men snyggt blir det! Hoppas man kanske tom hinner se den på någon träff i sommar!
Haha jo det väl sant i och för sig. Men det är ju faktiskt inte så mycket mera som kan gå fel Skulle väl vara nåt med avgaset då...
Jo, jag hoppas jag kan ta den till någon träff i sommar! Vi får se vad som händer...
Händer inte så mycket för tillfället Mycket annat som ligger i vägen... Husflytt bland annat
Men! Far och jag var till Returbilen i Västerås och fynda lite saker. Tills jag kom hem dvs. Såg då att överdelen till min R-front var trasig . Jäkla terrorister som inte kan ta loss sakerna ordentligt... Nåja, får la skylla mig själv lite grann också som inte kikade ordentligt innan jag tog den
Fick också med mig en massa hjulbultar i krom-utförande. Lite snyggare än dom rostiga jag har nu Varför betala 600:- på Volvo när jag fick allt detta för 300?
Fick även med mig stag till framskärmarna. Satt på en 850 som gått 10k mil (!) Så dom var i nyskick Fick även med mig ett stopp till dryckhållaren. En av mina fattades Och allt för som sagt 300:- Jag älskar självplock
Nya och gamla hjulbulten. Slipper man skämmas över dom . Bara att skaffa fram roligare fälgar nu!
Much better
Överdelen. Fixar den eventuellt tillfälligt så får jag leta efter en ny, igen som förhoppningsvis är hel
Och där saknas det där fästet ja... Så kan det gå! När man är respektlös och bara sliter
Mugghållarn, saknas ett stopp till dryck.
Monterat!
Fästena till skärmen.
Bara dessa kvar att polera då!
Avslutar med en bild på nya garaget. Här kommer både bil och husse trivas fint tror jag