3505
Sök

Dennis Volvo 855 GLT ©

Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
1 327 821 Visningar
Uppdaterades senast 2 oktober 2016
2 100 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Sevenfold skrev:
det finns inga ord,,, helt otroligt att bilar från 80 å 90 talet går att få så fina å speciellt 850 !!!!! big_smile

det gillar du har inpererat mig för en bra lång tid framöver,,, är förvånad själv,, smile
jag har en egen projekt tråd på min sida, om 855 breddning
dessutom så blir det drivline byte hos mig,, å det står som prio 1 nu,,

tack för inspirasionen du gett mig..
ta gärna en titt på mitt volvo 850 breddningsprojekt
hoppas att du finner nått matnyttigt i tråden iaf..

good work!! keep it up m8

Hehe skoj att höra! Det låter riktigt intressant! Det får jag spana in smile Tack, kul att det gillas big_smile

Har ju även börjat skrapa nu igen. Går bra mycket fortare nu big_smile Bollar även med far ang hellack. Blir eventuellt av om det hinns. Så jag vill rätt gärna bli klar med underredet wink Bilder kommer så småningom

Tja!

3 Inlägg
3 november 2011
Sjukt bra jobbat Dennis. En väldigt stor credits skall du ha. Har nu suttit i 4 timmar och läst igenom (mmm frugan var lite sur för att jag har ockuperat framför datan). Fortsätt med det underbara arbete det du gör och stor credit till din far som har hjälp dig med det mesta.
Man blir nästan tårögd när man läser allt som du har gjort. Big tums up

Hoppas att allt fortsätter som det skall göra och allt kommer att sitta på plats men jag vet själv att man är färdig med den ena så kommer den andra upp. Med andra ord man blir aldrig färdig med en bil, finns alltid nåt som man vill göra.

Kommer att fortsätta att hänga med dina bravader och det skall bli en rent nöje att se din bil rullades på vägen.

Stefan

Bannlys idioter som kör med dimljus och halvljus på hela tiden.

1 804 Inlägg
3 november 2011
Bi0h4z4rD skrev:
Sjukt bra jobbat Dennis. En väldigt stor credits skall du ha. Har nu suttit i 4 timmar och läst igenom (mmm frugan var lite sur för att jag har ockuperat framför datan). Fortsätt med det underbara arbete det du gör och stor credit till din far som har hjälp dig med det mesta.

Hoppas att allt fortsätter som det skall göra och allt kommer att sitta på plats men jag vet själv att man är färdig med den ena så kommer den andra upp. Med andra ord man blir aldrig färdig med en bil, finns alltid nåt som man vill göra.

Kommer att fortsätta att hänga med dina bravader och det skall bli en rent nöje att se din bil rullades på vägen.

Stefan

Stort cred till dig som har orkat läst allt! wink

Meguiars_sverige

2 100 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
Bi0h4z4rD skrev:

Stefan

Usch, inte ett till sånt här inlägg... Blir så glad av alla ord så vet inte riktigt vad jag ska skriva big_smile

Men riktigt kul att höra! Uppskattas. Gör att man presterar ännu bättre cool

Mvh

Tja!

Forummoderator
26 385 Inlägg
5 november 2011
Dennis_999 skrev:
Bi0h4z4rD skrev:

Stefan

Usch, inte ett till sånt här inlägg... Blir så glad av alla ord så vet inte riktigt vad jag ska skriva big_smile

Men riktigt kul att höra! Uppskattas. Gör att man presterar ännu bättre cool

Mvh

Jag skulle kunna vräka på med en vägg av text här om hur otroligt duktig jag tycker du är..men..jag är snäll. Du vet ju redan vad jag tycker, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 Inlägg
5 november 2011
Förnickla alla skruvar och muttrar som är synliga det blir riktigt snyggt. Gjorde en massa förnicklingar till andra alla bilar som man har hjälp till med.
Funderade att göra på min gamla Terrano som jag hade.

Bannlys idioter som kör med dimljus och halvljus på hela tiden.

2 100 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
Bi0h4z4rD skrev:
Förnickla alla skruvar och muttrar som är synliga det blir riktigt snyggt. Gjorde en massa förnicklingar till andra alla bilar som man har hjälp till med.
Funderade att göra på min gamla Terrano som jag hade.

Jo jag har snokat runt lite mera ang detta. Verkar ju bli jättebra resultat! smile

Ett garanterat val på önskelistan till jul! cool

Tja!

157 Inlägg
5 november 2011
Har precis suttit och läst igenom hela tråden! Vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att du gör ett sjukligt bra jobb! Gött att det finns folk som renoverar även dessa "vanliga" bilar smile Är så trött på alla dessa "500hk+++ trådar".  Keep up the good work! mvh Micke smile

2 100 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
Micke3 skrev:
Har precis suttit och läst igenom hela tråden! Vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att du gör ett sjukligt bra jobb! Gött att det finns folk som renoverar även dessa "vanliga" bilar smile Är så trött på alla dessa "500hk+++ trådar".  Keep up the good work! mvh Micke smile

Tackar så mycket! Skoj att höra! Jo precis, jag satsar på puts istället wink

Tja!

2 100 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
Happ, det går framåt sakta med säkert. Har börjat slipa ner ytan lite nu! Har funderat på vilken färg jag ska använda mig utav också. Billack är slagtåligt och najs. Dock väldigt dyrt när det ska penslas. Lär gå åt nån liter pga att den är så "blaskig". Så fick ett tips av Farfars bror som har hängt med i lacksvängen ett tag att använda mig utav fabrikatet "International". Denna ska tydligen användas som bottenfärg till båtar/fartyg så den borde duga till ett underrede som utsätts för lite regndroppar/tvättar smile 750ml för ca 500:- låter också rätt acceptabelt. Skulle vara rätt dryg. Får helt enkelt köpa en burk och prova wink

Ni kanske undrar hur underredet ser ut då? Ja, då lägger vi in lite bilder.

Börjat slipa:
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_3246.jpg
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_3247.jpg
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_3248.jpg
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_3249.jpg
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_3250.jpg
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_3251.jpg

Mycket skrymslen att rengöra så det kanske inte syns så mycket från förra updaten men det måste också göras rent wink

Ska jag vara tyst nu tills det är lackat eller vill ni ha "lägeskollar" emellanåt? Välj nu wink Gör ju tråden för eran skull. Inte min cool

Tja!

Forummoderator
26 385 Inlägg
6 november 2011
Kör på med lägeskollar!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

33 Inlägg
6 november 2011
Klart du ska göra "lägeskollar" annars är det ju inte roligt wink
Ser bra ut! Fortsätt såhär big_smile

2 100 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
Kör på med lägeskollar!

Okej! smile

S281 skrev:
Klart du ska göra "lägeskollar" annars är det ju inte roligt wink
Ser bra ut! Fortsätt såhär big_smile

Utmärkt. Då fortsätter jag med det cool

Tja!

764 Inlägg
6 november 2011
Lägeskollar big_smile

4 299 Inlägg
6 november 2011
Klart du ska göra lägeskollar smile

Är lite nyfiken på Internationalfärgen dock! Det är inte 2 komponentsfärgen du tänkt använda?
Känns nämligen som ett bättre val istället för någon utav deras bottenfärger. Dom flesta av deras färger ska ju ha ett antal lager av Internationals primer först för att överhuvudtaget bli "fukttätt" eller hur man ska säga.
Bottenfärger bli sällan blanka dessutom, och jag antar att det är blankt du vill ha de? smile

2 100 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
TurboLundin skrev:
Lägeskollar big_smile

Okej big_smile Ville inte trötta ut er med samma gamla underrede hela tiden så var lika bra att fråga innan någon tappar intresse för tråden tongue

Rallyhalle skrev:
Klart du ska göra lägeskollar smile

Är lite nyfiken på Internationalfärgen dock! Det är inte 2 komponentsfärgen du tänkt använda?
Känns nämligen som ett bättre val istället för någon utav deras bottenfärger. Dom flesta av deras färger ska ju ha ett antal lager av Internationals primer först för att överhuvudtaget bli "fukttätt" eller hur man ska säga.
Bottenfärger bli sällan blanka dessutom, och jag antar att det är blankt du vill ha de? smile

Jo det är 2 komponentsfärgen jag tänkt använda mig utav! Råka visst blanda ihop namnen lite granna. Bra att du håller koll på mig så det är ordning och reda! wink

Tja!

5 111 Inlägg
6 november 2011
Kommer ju fasen bli Sveriges fräschaste 850 när den blir klar...

36 Inlägg
6 november 2011
Jag läser , intressant som tusan , kör på!

-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
6 november 2011
Klart man följer ditt jobb , har ju själv några trådar så jag vet att det är kul med folk som läser. Kolla gärna min tråd om e30n.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
6 november 2011
Ett tips om en grym färg är nåt som du skulle använda , stark som tusan och bra rostskydd och perfekt att pensla. http://byggkatalogen.byggtjanst.se/fl_g … n/i237260/

Denna är det alltså ;
Flügger Metal Pro Rostskydd Primer & Finish (Förr: Ferrotäck) är en blank alkydfärg med rostskyddande egenskaper. Kan användas som kombinerad primer och finishbehandling om man önskar en måttligt rostskyddande behandling.
Senast redigerat av eastmotorsport (6 november 2011)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Sök