2613
Sök

Dennis Volvo 855 GLT ©

Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
1 327 816 Visningar
Uppdaterades senast 2 oktober 2016
2 100 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Kommer ju fasen bli Sveriges fräschaste 850 när den blir klar...

Man kan ju alltid hoppas wink

Mari skrev:
Jag läser , intressant som tusan , kör på!

big_smile

eastmotorsport skrev:
Klart man följer ditt jobb , har ju själv några trådar så jag vet att det är kul med folk som läser. Kolla gärna min tråd om e30n.

Fint de! smile Ska givetvis kolla in din tråd!

Tja!

925 Inlägg
6 november 2011
Fyfan detta bygga förgyllde min förmiddag.. 3 timmars läsning... och en meny på Mcdonalds gjorde denna saga bättre en någonsin. hoppas man få se den premiär någonstans i sommar....har en del frågor? tänkte fråga ang självplock på JB är det de? får du det billigare? fanns nåra S40N där?

Feel The Difference

4 299 Inlägg
6 november 2011
Dennis_999 skrev:
Rallyhalle skrev:
Klart du ska göra lägeskollar smile

Är lite nyfiken på Internationalfärgen dock! Det är inte 2 komponentsfärgen du tänkt använda?
Känns nämligen som ett bättre val istället för någon utav deras bottenfärger. Dom flesta av deras färger ska ju ha ett antal lager av Internationals primer först för att överhuvudtaget bli "fukttätt" eller hur man ska säga.
Bottenfärger bli sällan blanka dessutom, och jag antar att det är blankt du vill ha de? smile

Jo det är 2 komponentsfärgen jag tänkt använda mig utav! Råka visst blanda ihop namnen lite granna. Bra att du håller koll på mig så det är ordning och reda! wink

Okej, ja de e lätt hänt. Har hänt mig med både en och två gånger:P

Vill inte va någon besserwisser, blev bara så nyfiken eftersom jag jobbar med båtar och har International som leverantör smile

2 100 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Dennis_999 skrev:
Rallyhalle skrev:
Klart du ska göra lägeskollar smile

Är lite nyfiken på Internationalfärgen dock! Det är inte 2 komponentsfärgen du tänkt använda?
Känns nämligen som ett bättre val istället för någon utav deras bottenfärger. Dom flesta av deras färger ska ju ha ett antal lager av Internationals primer först för att överhuvudtaget bli "fukttätt" eller hur man ska säga.
Bottenfärger bli sällan blanka dessutom, och jag antar att det är blankt du vill ha de? smile

Jo det är 2 komponentsfärgen jag tänkt använda mig utav! Råka visst blanda ihop namnen lite granna. Bra att du håller koll på mig så det är ordning och reda! wink

Vill inte va någon besserwisser, blev bara så nyfiken eftersom jag jobbar med båtar och har International som leverantör smile

Nej men det är bra att du håller koll. Andra kanske vill använda samma saker som mig, då blir det ju lite fel om jag skrivit något helt annat! wink

Intressant! Hur håller den och funkar enligt dig? smile Stryker ni på det på båtar också?

Tja!

4 299 Inlägg
6 november 2011
Dennis_999 skrev:
Rallyhalle skrev:
Dennis_999 skrev:

Nej men det är bra att du håller koll. Andra kanske vill använda samma saker som mig, då blir det ju lite fel om jag skrivit något helt annat! wink

Intressant! Hur håller den och funkar enligt dig? smile Stryker ni på det på båtar också?

Det är mycket sant smile

Den funkar skitbra! Har haft det på dom lite äldre av mina renoveringsprojekt och flera vänner har använt de också. Jag har faktiskt haft de framförallt till durken i båten. Med andra ord går man helt enkelt på färgen och den håller sig riktigt bra. Så det är en mycket slitstark och bra färg smile

3 Inlägg
6 november 2011
Har för mig att en kollega till mig körde med båt färg men han råka köra med mjukfärg (innebär att vid varje vattenpöl som skvätte upp i underredet så lossnade färg. Men han fick till det till slut men han bytte till mycket dyrare alternativ. Inget som jag skulle rekomendera. Hammarlack med 2 k klarlack... (Förbannat dyrt)

Bannlys idioter som kör med dimljus och halvljus på hela tiden.

2 100 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Dennis_999 skrev:
Rallyhalle skrev:

Det är mycket sant smile

Den funkar skitbra! Har haft det på dom lite äldre av mina renoveringsprojekt och flera vänner har använt de också. Jag har faktiskt haft de framförallt till durken i båten. Med andra ord går man helt enkelt på färgen och den håller sig riktigt bra. Så det är en mycket slitstark och bra färg smile

Trevligt! cool

Bi0h4z4rD skrev:
Har för mig att en kollega till mig körde med båt färg men han råka köra med mjukfärg (innebär att vid varje vattenpöl som skvätte upp i underredet så lossnade färg. Men han fick till det till slut men han bytte till mycket dyrare alternativ. Inget som jag skulle rekomendera. Hammarlack med 2 k klarlack... (Förbannat dyrt)

Nej fy, hammarlack är ju svindyrt big_smile

Aja vi provar med detta så får vi se hur det fungerar!

Tja!

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
6 november 2011
Hammarlack dyrt??? de kan jag inte hålla med om..

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 419 Inlägg
6 november 2011
4-stroke skrev:

men dåligt? aa!

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
6 november 2011
strandberg31 skrev:
4-stroke skrev:

men dåligt? aa!

duger te att pensla staket med men skulle aldrig ta det på bilen..

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 804 Inlägg
6 november 2011
4-stroke skrev:
strandberg31 skrev:
4-stroke skrev:

men dåligt? aa!

duger te att pensla staket med men skulle aldrig ta det på bilen..

Funkar klockrent till bromsoken! cool

Meguiars_sverige

2 100 Inlägg
12 november 2011
Trådstartare
Reparerade dom nedre skärmkanterna förra året lite provisoriskt. Nu gav dom dock upp! Så det bli till att kapa loss en bit på skroten och svetsa dit. Troligtvis från en V70 då dessa klarat sig bra mycket bättre av någon anledning.

Bilder på "förödelsen":
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_3252.jpg
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_3253.jpg
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_3255.jpg
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_3256.jpg
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_3258.jpg
Resterande fälgar är nästan helt klara också. Snart ska dom lackas! big_smile
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_3259.jpg

Tja!

1 314 Inlägg
12 november 2011
Ser ju inge vidare ut med skärmen där.... wink

If everybody drove an old Volvo, the world would be a better place!
740:ns projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171791
T5-projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272295

2 100 Inlägg
12 november 2011
Trådstartare
RallyMartin skrev:

Och ändå är detta den bra skärmen tongue Den på vänster sida är bara småsmulor kvar av tongue Lyckligtvis bara nederkant så det blir samma operation där med. Men det är all rost som finns på denna vanvårdade bil. Rätt otroligt med tanke på milen också wink

Tja!

1 314 Inlägg
12 november 2011
Dennis_999 skrev:
RallyMartin skrev:

Och ändå är detta den bra skärmen tongue Den på vänster sida är bara småsmulor kvar av tongue Lyckligtvis bara nederkant så det blir samma operation där med. Men det är all rost som finns på denna vanvårdade bil. Rätt otroligt med tanke på milen också wink

Då är den 100 % rostfri sen då wink cool

If everybody drove an old Volvo, the world would be a better place!
740:ns projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171791
T5-projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272295

2 100 Inlägg
12 november 2011
Trådstartare
RallyMartin skrev:
Dennis_999 skrev:
RallyMartin skrev:

Då är den 100 % rostfri sen då wink cool

Oja smile

Tja!

Tjatja bloggen!
150 Inlägg
14 november 2011
snälla ... nollställ mätaren i bilen wink

tjena grabbar !!

1 212 Inlägg
14 november 2011
smilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmile
Dieselsot skrev:

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Virtuell Designer
545 Inlägg
1 324 Inlägg
14 november 2011
StahlgrenDesign skrev:
Dieselsot skrev:

+1 big_smile

Annars är det ganska kaxigt att komma med en bil som alla tror är ny.. och så visar mätaren 30k mil wink

Sök