Tjena, jag funderar på att köpa plåtfälgar och sedan bredda dom. Ska vara 10'' breda och vad jag har förstått så ska man ha ca 315 breda däck Men kan inte hitta några däck i ca 315/70 15'' vet någon vart man kan köpa det?
Hittar inga i den bredden på så små fälgar Är det 315 man ska ha på 10''? såg någon som hadde 305, Kanske funkar med 295, men desto bredare desto bättre
Hittade någon som hadde haft det på sinna 10''are så antog att det är det man skulle ha, Men vilka däck som häldst egentligen, bara dom passar på 10'' breda och 15'' höga
Tjena, jag funderar på att köpa plåtfälgar och sedan bredda dom. Ska vara 10'' breda och vad jag har förstått så ska man ha ca 315 breda däck smile Men kan inte hitta några däck i ca 315/70 15'' vet någon vart man kan köpa det?
Nu vet jag itne vilken monsterbil dessa skall sitta på, men 315/70(?!)-15 är ca 15% större än mina 275/40-19 som satt på Bmwn innan, och i dessa hjulhus kan du trycka in 22" utan problem, förstår du hur stora dessa hjul blir?
Jag tvivlar att du skall ha dina breddade plåtisar på en suv, så du får nog tänka om ang. ditt profilval.
Senast redigerat av DoWahDiddy (28 september 2009)
inge prob o hitta däck till 10" breda fälgar om man inte har jätte små hjul.. nordendack.se kolla sidan annars ring om de ej finns.. dack.tk där kan man räkna ut storlekar om man bryr sig om rull omkrets o dyl..
Senast redigerat av skogenracing (28 september 2009)
du kan ju slänga på 235 på 10" så får du shysst tyskstuk ;P
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
På "den gamla goda tiden" (haha) när jag hade A-traktor, hade jag breddade originalfälgar bak. ALLT breddat utåt, fälgen var 10", satte dit 10" breda däck och det blev bra på den.
Men på en bil kan det nog se lite för fläskigt ut med 315 på "bara" 10" fälg. Skulle nog ha valt iaf 12" fälg.