2953
Sök

Tappar kylarvatten , 855 t5 94

45 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
om jag kör lite hårdare med bilen så sprayar jag motorrummet  med kylarvatten och de kommer från locket på behållaren, den är åtdragen och de är ingen spricka i den eller nått sådant...

de blir ett jävla tryck i slangen.

vintern är kommen =(

4 001 Inlägg
29 september 2009
går motorn upp i temp?
Luktar det avgaser i explantionskärlet?
Vatten i oljan eller olja i vattnet?

annars prova att köpa ett nytt lock, det sitter en övertrycksventil i dom och ifall den börjar bli slapp så börjar vattnet koka i explantionskärlet och då blir det som du beskriver.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

45 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
nej den går inte upp i temp...men vattnet kokar ändå...inge vatten i oljan..

vintern är kommen =(

5 198 Inlägg
29 september 2009
Den trycker ut avgaser i vattenkanaler.. därför du får högt tryck,, Åk till en verkstad och be dom kolla avgashalten i kylarvattnet. Den kokar inte det bubblar av avgaser.

45 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
vad är de då man måste byta...är de nån packning eller?

vintern är kommen =(

45 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
är de därför även de blir som skumm i behållaren?

vintern är kommen =(

1 339 Inlägg
29 september 2009
Det är isåfall toppackningen som måste bytas. Och ja det är troligen drf det blir som skum i behållaren.

45 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
är de den som kallas cylinderpackning

vintern är kommen =(

VD :=)
90 Inlägg
1 oktober 2009
japp troligtvis den som gett sig du kan sniffa på kylarvätskan luktar den avgaser har du med största sannolikhet en gången topppackning/cylinderhuvudspackning wink

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p

Sök