Jag kör Bmw för att det är en riktigt bra och välbyggd bil, och även vägegenskaper, motor, körglädje och allt annat Bmw-ägare tjatar om spelar förstås in. Status är förstås ett plus, skall inte neka till det. Men det väger inte ett gram när det gäller att avgöra vilken bil jag skall köpa...
Blinkers? Använder jag alltid!
Kör illa? Nej det tycker jag inte, men det beror väl på vem man frågar. I stadstrafik har jag alltid tagit det lungt, i övrigt har jag kört rätt aktivt. Numera tar jag det rätt lugnt hela tiden, kan inte riskera att bli av med kortet nämligen.
Men kommer jag ifatt en kärring som ligger 30 under så lever jag rövare med helljus och tuta, och när tillfälle ges kör jag om. Och det är väl den typen av förare som brukar klaga över "hänsynslösa förare". Och det bryr jag mig inte ett piss om, är du hänsynslös nog att ligga 30 under förtjänar du det...
Jag ligger en hel del på vägarna, och jag skulle faktiskt säga att det är mycket Audi, Volvo och VW (Passat) som ligger och pressar även om Bmw förstås förekommer. Anledning? Jag gissar på att dessa är vanligare som tjänste och hyrbilar.
Edit:
Haha straffskatt för Bmw och liknande bilar, den svenska avundsjukan lyser rätt igenom den artikeln. Tror snarare att det, delvis, beror på att en Bmw, Mercedes osv uppmärksammas på ett helt annat sätt än (ännu) en V70 om de kommer flygandes.