3260
Sök

Webasto dieselvärmare

13 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Tjenare! har köpt en ny brukis, en Audi a4 1.9tdi som är utrustad med webastovärmare. Värmaren har inte varit startad på ca ett halvår pga t-kopplingen för bränsletillförseln gick sönder för förra ägaren så jag bytte den direkt och försökte starta den... Den startade inte först, fick felkod F50 på displayen
(betyder "för många startförsök"). Efter jag kört ca 10mil så började den fungera men den dör efter ca 3 min varje gång :S Kommer ibland fram felkod F50 och kom nu fram F91 (efter 3min). Har känt i motorutrymmet och värmaren går och alstrar värme.

Någon som kan ha någon aning om vad det kan vara för fel?

Någon som vet vad felkod F91 betyder? (Nej jag har ingen manual sad )

Tacksam för tips, vintern är snart här mad
Senast redigerat av Wallini (29 september 2009)

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
29 september 2009
Kollat med gubbar på Audi?

Vet inte hur är det med personbilarnas värmare men på lastbilar händer det liknande saker.
Det som skiljer är dock storleken...

Det vanliga problemet (på lb´na) är brännaren som blir rostig eller (bränn/glöd?)pinnar som behöver bytas ut... Lätt men pilling jobb.

Rörpulare
1 453 Inlägg
29 september 2009
sök på webasto på google och ring kundservice ringde dom angående hur man ställde in klockan på våra firma bilar då vi inte fick me nån manual, och man va tvungen att hålla in 2 knappar samtidigt för att kunna reglera med en tredje skit stört... Men dom va trevliga och dom borde väl veta om inte annat

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

1 Inlägg
7 oktober 2009
Felkod F50 F91 finns inte hos Webastovärmare, däremot har Eberspächer liknande felkoder.

13 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
aah har kollat upp, det var en eberspächer smile har bytt dieselpumpen då den kärvade men den fungerar likförbannat inte :S får hela tiden fram felkod F50 nu och den startar inte alls... Vad kan det vara för fel? har kollat upp så cirkulationspumpen fungerar, dieselpumpen är som sagt ny, fast glödstiftet och flamvakten har jag inte kollat upp.

Sök