3449
Sök

Oljeretur 850 T5 -94

54 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
#1
Eftersom att T5an fortsätter att droppa olja ur Intercoolern, så tänkte jag ta och kolla slangarna för oljereturen hur det ser ut där som, Även dom på Volvo tyckte jag skulle ta och se över detta eftersom att dom tydligen kunde slagga igen ganska bra oxå.

Är det någon som har några bilder på hur jag enklast gör detta? skulle helst vilja slippa ta lös turbon då jag känner mig lite osäker på hur slangar och sånt ska sitta.

Vad ska jag tänka på medan jag gör detta?

Be Quick Or Be Dead

4 822 Inlägg
30 september 2009
#2
oljereturen är ingen slang utan ett rör wink
den sitter bara med 2st skruvar mot turbon med en packning imellan och i andra ändan så är den en bara ner tryckt i blocket och där sitter det en o-ring.
man kommer enklast åt underifrån.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

5 710 Inlägg
1 oktober 2009
#3
Rerra skrev:
Vad ska jag tänka på medan jag gör detta?

Kan vara vettigt att köpa en packning mot turbon och en ny o-ring till blocket innan du plockar bort returen.
Att sätta dit röret med de gamla packningarna kan innebära läckage.

mvh jonas

MVH Jonas
..............

54 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
#4
jonTe skrev:
Rerra skrev:
Vad ska jag tänka på medan jag gör detta?

Kan vara vettigt att köpa en packning mot turbon och en ny o-ring till blocket innan du plockar bort returen.
Att sätta dit röret med de gamla packningarna kan innebära läckage.

mvh jonas

Jo klart jag köpt packning smile köpt dubbelt av alla packningar ^^,

Be Quick Or Be Dead

25 Inlägg
29 januari 2010
#5
Sen har du flammfällan som sitter under insuget den brukar bli ganska tjock med skit
o skölj gärna ur intercoolern för där brukar det va massa olja:cool:big_smile

Mr-Sniper Racing
!! Stockholm !!

4 822 Inlägg
29 januari 2010
#6
Micke450 skrev:
Sen har du flammfällan som sitter under insuget den brukar bli ganska tjock med skit
o skölj gärna ur intercoolern för där brukar det va massa olja:cool:big_smile

det är ingen flamfälla utan en oljefälla, det finns ingen flamfälla på turbomotorerna wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

724 Inlägg
30 januari 2010
#7
Tips om du ska fixa vevhus vent. så ta ner olje tråget....annars får du det aldrig 100% rent.


25 Inlägg
6 februari 2010
#8
Christian S skrev:
Micke450 skrev:
Sen har du flammfällan som sitter under insuget den brukar bli ganska tjock med skit
o skölj gärna ur intercoolern för där brukar det va massa olja:cool:big_smile

det är ingen flamfälla utan en oljefälla, det finns ingen flamfälla på turbomotorerna wink

Same shit diffrent name!!! O fattar man inte det så ska man nog inte mecka själv!!

Mr-Sniper Racing
!! Stockholm !!

8 251 Inlägg
6 februari 2010
#9
Micke450 skrev:
Christian S skrev:
Micke450 skrev:
Sen har du flammfällan som sitter under insuget den brukar bli ganska tjock med skit
o skölj gärna ur intercoolern för där brukar det va massa olja:cool:big_smile

det är ingen flamfälla utan en oljefälla, det finns ingen flamfälla på turbomotorerna wink

Same shit diffrent name!!! O fattar man inte det så ska man nog inte mecka själv!!

Faktiskt inte. Det är 2 helt skilda saker. Oljefällan sitter på alla motorerna, men flamfälla sitter det bara på sugmotorerna även om dem brukar plockas bort.



Sök