Tjennare, någon vet vart man kan köpa "kvitter dump" ? hade varigt tacksam vid svar
HKS'en tjuter som mer är kvittrar.. ja hade en Greddy Type-RS på min Nissan och den hade också liknande ljus som HKS'en men kanske lite mer "kvitter" över ljudet.
Varför vill man ha ett kvittrande ljud? Betyder inte det att avlastningsventilen är defekt? =P Jag skulle vilja ha en dump som öppnar EN gång och får ut allt, snabbt som fan ska det gå också. Om jag haft turbobil.
Jag har en sån där billig JBR 25, eller JBA 25, i skriklila. Den är nog lite löst spänd, så den kvittrar bara om man inte laddar så mycket, men om jag går upp mot 1bar så pyser den som den ska.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Jag har en sån där billig JBR 25, eller JBA 25, i skriklila. Den är nog lite löst spänd, så den kvittrar bara om man inte laddar så mycket, men om jag går upp mot 1bar så pyser den som den ska.
Samma sak med hks dumpen, vid lågt ladd om du släpper gasen så kvittrar den. Jag tycker mest det är lite irriterande
Förutom på en supra med 4 siffrig effekt, då kan man mäta coolhetsfaktor
Kvittrar den är den för hårt ställd! Min kvittrar på laddtryck under typ 0.2 men släpper som den ska när man börjar få laddtryck att prata om! Har man lite bråttom så kvittrar den även när man lirar iväg på kopplingen och släpper fort. Kvitter på backen låter lite ovanligt faktiskt
Vill man ha massa kvitter så plugga hålen till "dumpen" och kör med sportluftfilter så kommer det låta massor! Sen att det inte är så bra är en annan sak!
Låter bara fjantigt och pajar turbon.. Tänk om, tänk rätt.
Min har gått 15000mil utan någon dump, laddar fortfarande på bra och låter gött!
1+ eller iaf 4000mil
200sx levererar utan dump från fabriken och med ett laddtryck knappt värt namnet, därav att det fungerar.
jag rekomenderar en sökning på kvitter så finns många långa trådar med förklaring till hur det fungerar.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-