3467
Sök

Audi 80 2.0e -95 startar inte alls, bränsle relät tickar, de skickar in bränsle men utan antydan till tändning.

1 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
Eftersom jag fick nedslag på handbromswire och skyltbelysning på besiktningen tog jag mig ut i garaget och tänkte åtgärda felen.Körde in bilen, bröt strömmen och började. Plockade ner plåten som sitter ungefär vid ljuddämparen för att komma åt hanbromswiren bättre (wiren till den högra sidan sett från körriktning). Bytte till en ny wire och satte tillbaka plåten. Skyltbelysningen hade dött pga av att de rostat i själva lamparmaturen och lite runt så att de slutat jorda. Skrubba rent och svetsa på lite ny plåt där de rostat hål.  La sedan på nya lager färg. Kopplade återigen på batteriet och efter detta fungerade både handbromsen och belysningen som smör i solsken! När jag sen skulle backa ut från garaget startade inte bilen. De hörs att bränslerelät tickar när man vrider på tändningen vilket de inte gjort tidigare, inte så högt i alla fall. Man hör även att de sprutar in bränsle, men ändå tänder inte bilen. Finns absolut inte ens en minsta antydan. Kan jag rivit ur någon kabel när jag plocka upp och ner plåten vid ljuddämparn och vad skulle de va för något i sånna fall? Bilen stod även på "nosen" under tiden, hissa med domkraft bakifrån, men de kan väll inte ha någon inverkan? Alla förslag är välkomna!

Uppdatering!

Startar nu men har ingen aning om vad felet var..
Senast redigerat av andreasWidell (7 oktober 2009)

Sök