3521
Sök

Hjälp har köpt en plasma tv behöver råd?någon? jag är inte nöjd

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
4 oktober 2009
Fast det verkar ju som att OPs stora problem var att brusreduseringen ägde sönder hans bild. Kom ju på också att en kompis hade liknande "problem" (han såg det inte själv, utan det var jag som upptäckte det när jag var hos honom). Såg ut som gamla frames låg kvar en liten extra stund vilket gjorde att det blev som ett stort motionblur över hela bilden. Vettefan hur den där brusreduseringen funkar iaf, men inte fan funkar den bra. För övrigt tar den inte bara bort brus, utan även detaljer i bilden vilket gör att bilden blir ännu sämre.
Så skippa allt tekniskt mumbojumbo när ni köper tv och satsa istället på en tv i den storleken du behöver, hög upplösning, bra svärta och tillräckligt med ingångar för ditt behov, o sen skiter ni i allt random junk som försäljarna försöker pracka på er.

Whine whine!

blacken
4 oktober 2009
volvoperfomanceclub skrev:
blacken skrev:
Det skulle mycket väl vara så, att din signal i det analoga nätet, är lite"junkig" eller låg, rekommenderar att du investerar i en digitalbox..

Lite jobbigt att köra via en box då min tv bet på hyran då det varken går att välja till eller välja i från känns segt att skaffa ett abonumang med box och samtidigt sitta och bet för det man redan har tongue

Hur är dina sladdar till TV:n (koaxen). Hur är ditt uttag i väggen, och hur är signalen ifrån nätet?. Junkiga sladdar,junkiga uttag och dålig signal, så får man junkig bild. kolla upp dom först sedan så kan du börja fundera på att byta TV..

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 oktober 2009
Urkas skrev:
Och "när det går fort tex någon springer så hänger den inte med" låter ju som.. eer.. va? Vad exakt är det som händer?

Antar att personen menar att TV:n inte händer med vid t.ex snabba kamerapanoreringar o.s.v.

Dålig signalkälla = dålig bild. Så är det. TV-sändningar kommer aldrig att kunna jämföras med högupplöst material. På en bildrörs-TV ser det mesta acceptabelt ut. På en vettig platt-TV ser allt dåligt förfärligt ut (därtill kan även DVD räknas som är lågupplöst) medans allt bra kan se riktigt bra ut (t.ex Blu Ray o.s.v.).

Beroende på vad du har för TV så brukar det gå att ställa in hur TV:n ska kompensera för snabba rörelser och sådär. Har du en TV som kostade mer än 15.000 kr och som inte är äldre än 5 - 6 månader så borde den klara av detta i alla fall... Dock är både LCD och Plasma relativt kassa på detta. Nya LED sköter det här förvånansvärt bra.

20 Inlägg
5 oktober 2009
Har inte orkat läsa hela tråden. Men prova att stänga av alla "bildförbättringar" finns nog nått bra namn på dessa för din tv i boken, Gjorde det på min första jag köpte och då blev det mycket bättre med släpandet.

Sök