hejsan. ja som rubriken lyder så undrar jag lite vilken kam som e bäst av D kam eller VX3. jag vet att D kammen har samma lyft in som lyft ut men jag e lite osäker på vad vx3 kammen har. men den har väl inte samma lyft in som ut?
jag har en 240 GLT med 230E motor och det sitter en VX3 kam i nu men tycker den e lite slö på låga varv. e det nån som vet om D kammen kanske e bättre. har nämligen fått en sån kam av en jobbarkompis så kunde va bra att veta om den e bättre
vx3 kammen föredrar jag. om du vill ha bättre botten kan du skaffa ställbart kamdrev eller borra upp hålet i std-drevet. kamdrevet ska vridas moturs för bättre botten.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1247315#p1247315 finns lite info om kammarna
blev ju dock inte mycket klokare om vilken kam som e bäst. jag vet att D kammen har lyfter samma in som ut men att vx3 kammen gör inte det men att den har mer lyft in än D och mindre ut än D. men e det bättre eller sämre att ha samma lyft in och ut även om det lyfter lite mindre så att säga? hoppas nån förstod vad jag mena.
vx3 kammen föredrar jag. om du vill ha bättre botten kan du skaffa ställbart kamdrev eller borra upp hålet i std-drevet. kamdrevet ska vridas moturs för bättre botten.
hur mycke ska man vrida då? det där låter lite farligt att laborera med. finns det inte risk att man gör mer skada än nytta?