3841
Sök

Bilen är helt död men fläkten går ändå!

18 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
hej,
min mazda 323f går inte att starta inga lampor lyser helt enkelt elen är död. när jag då kopplare inte en annan bil med startkablar så går fläkten igång men resten av all el är död så det går inte att starta den. snälla hjälp mig vad kan felet vara?

4 005 Inlägg
5 oktober 2009
KizZ skrev:
hej,
min mazda 323f går inte att starta inga lampor lyser helt enkelt elen är död. när jag då kopplare inte en annan bil med startkablar så går fläkten igång men resten av all el är död så det går inte att starta den. snälla hjälp mig vad kan felet vara?

Vad har du kollat?

vanliga säkringar och huvudsäkringar?

18 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
vanliga säkringar till tändning och fläkt dom är hela. men d konstiga va när jag stängde av bilen igår så va fläkten igång och den har antagligen inte stängts av förän batteriet dog. sen fyllde jag på med för mycket kylarvätska igår kan det ha något med det att göra?

1 513 Inlägg
5 oktober 2009
e jord flätan hel mellan kaross å batteri och mellan kaross och motor???????

18 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
jag kollade jord flätan men den va hel och i kopplad men jag tittade lite på alla säkringar och då fick jag se att både säkringen "room" och "tail LH" har gått vet inte vad dom gör men kan det vara mitt problem?

1 513 Inlägg
5 oktober 2009
bör inte ha me ditt problem att göra men de verkar som om du har en större kortis eller jord fel..

18 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Det låter som att dina spridare inte öppnar. I diagnosuttaget på vä skärm finns det en mätpunkt med en röd/vit kabel. Kolla om det finns 12v där när tändningen eller kör med starten.( Detta är spänningen till spridarna som jordar ner i ACU:n) Finns 3 säkringar till ACU:n: Room Fuse, Fuel fuse (i motorrum), samt ST sign fuse.

hittade jag att en hade skrivit kan inte det stämma? om inte kan du tänka något annat?

BMW Power
2 362 Inlägg
5 oktober 2009
Går inte ens startmotorn runt?

BMW, bogsering med wire :/

18 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
nope

1 043 Inlägg
5 oktober 2009
Något elfel som gör att fläkten går hela tiden som tömmer batteriet.
Koppla bort batteriet och ladda det, koppla in det när det är fulladdat och prova att starta då.
Om det hjälper så är det bara elfelet med fläkten att fixa sedan.

18 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Jag lyckades fixa felet det var en kortis som slog ut två säkringar med det är återgärdat och pinglan går bättre än någonsin

Sök