3622
Sök

Vad tror garaget, finns det en chans? (konsekvenser av videoklipp som visar olagligheter)

12 086 Inlägg
6 oktober 2009
persson-89 skrev:
joakim89 skrev:
persson-89 skrev:

mer nyfiken. vet fortfarande inte om man kan förlora lappen av en sladd?

då skulle väl 95% på sidan ha tappat lappen

Men dryga jävlar finns det en fucking chans svårt att läsa?

Starta inte massa jävla skittrådar då?
Vad tror du själv? Skulle polisen lägga massa energi på att leta olagliga filmer för att sedan identifiera förare och regskyltar för att sedan anmäla ett brott och utreda det och sen ge dom böter för det?

Inte en chans att du åker dit för att du sladdar med din 740 på en film du lagt upp här.

2 924 Inlägg
6 oktober 2009
En mikroskopisk chans kan det väl finnas om du som person syns samtidigt regnumret, som sagt...

Vart vill du komma?

~ Life is short, have FUN! ~

9 108 Inlägg
6 oktober 2009
Mikroskopiskt som sagt. Om du verkligen är orolig så radera scenen där du syns, du måste ju synas väl för att dom ska kunna identifiera.

Är det i två helt skilda scener som du och regnumret syns kan du ju säga att det filmades i olika sekvenser. Du kan allt vara lugn. Funderade också lite på samma sak efter 50.000 views på Youtube med synligt ansikte och regskylt men vafan wink

Heter man inte Mr X eller Ghostrider så är det ingen större prioritet.

687 Inlägg
6 oktober 2009
te_wik skrev:
Aldrig kul att bli hämtad av uniformgossarna, speciellt inte när man sitter på en lektion tongue

Har väldigt svårt att tro att polisen har tid med att sitta på garaget och leta efter filmer, däremot om det är något grövre brott, tex en smitningsolycka eller så som är upplagt här kanske dom fattar intresse ifall någon tipsar polisen om det. Men hur många lägger upp en film där man smiter från en olycka tex.?

Mvh Tommy

Jasså ovanligt?

Ni verkar tro att det enda polisen gör är att åka radiobil och stoppa bilar. Vart tror du allt spaningsuppslag kommer ifrån?.. Kan säga att KUT:en där jag bor har 1 heltidsanställd civilperson som enbart sitter på internet och samlar spaningsuppslag.

Men skulle faktist inte heller tro att han bryr sig om en 18åring som sladdar runt lite om det inte finns ett antal anmälningar mot detta..
Senast redigerat av Nehe (6 oktober 2009)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 oktober 2009
Nehe skrev:
te_wik skrev:
Aldrig kul att bli hämtad av uniformgossarna, speciellt inte när man sitter på en lektion tongue

Har väldigt svårt att tro att polisen har tid med att sitta på garaget och leta efter filmer, däremot om det är något grövre brott, tex en smitningsolycka eller så som är upplagt här kanske dom fattar intresse ifall någon tipsar polisen om det. Men hur många lägger upp en film där man smiter från en olycka tex.?

Mvh Tommy

Jasså ovanligt?

Ni verkar tro att det enda polisen gör är att åka radiobil och stoppa bilar. Vart tror du allt spaningsuppslag kommer ifrån?.. Kan säga att KUT:en där jag bor har 1 heltidsanställd civilperson som enbart sitter på internet och samlar spaningsuppslag.

Men skulle faktist inte heller tro att han bryr sig om en 18åring som sladdar runt lite om det inte finns ett antal anmälningar mot detta..

Precis det jag skrev eller? Tror knappast dom sitter å kollar efter småsaker men däremot ifall det är anmält och någon kanske tipsar polisen att det filmades.. då kanske dom får för sig att söka på nätet.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 682 Inlägg
6 oktober 2009
bmx skrev:
tror dom bryr sej mer om andra saker än nån som sladdar med en 740.

jo de e ju klart, dom har ju fullt upp med att jaga moppepojkar som har monterat miniblinkers.

217 Inlägg
6 oktober 2009
Nei, tviler, en film som er lagt opp på en internett side kan ikke bevises som ekte, da det finnes alt for mange redigerings program som kan maipulere en film.....dårlig film kvalitet er også en viktig faktor på at det ikke lar seg gjøre ,om det ikke er snakkk om ekstreme tilfeller  da..nei sladd i vei og film det wink

4 005 Inlägg
6 oktober 2009
Med tanke på att många butikes övervakningskameror inte duger som bevismaterial såvida det inte är hd-upplösning så tvivlar jag på att en dåligt upplöst film där man ser regplåt och chafför i någon bildruta räcker som material för åklagare.

Och ja, polis tittar här med punkt slut.
Senast redigerat av linuslinje (7 oktober 2009)

687 Inlägg
6 oktober 2009
te_wik skrev:
Precis det jag skrev eller? Tror knappast dom sitter å kollar efter småsaker men däremot ifall det är anmält och någon kanske tipsar polisen att det filmades.. då kanske dom får för sig att söka på nätet.

Mvh Tommy

Nej du skrev att de enbart sitter och kollar om det hänt något grovt och de får tips, vilket är helt felaktigt då de kollar HELA tiden.

Dock så är det som allt annat inom polisen att man prioriterar. Och TS undrade om det fanns en chans, så ja det finns alltid en chans oavsett hur stor eller liten den är.

687 Inlägg
6 oktober 2009
linuslinje skrev:
Med tanke på att många butikes övervakningskameror inte duger som bevismaterial såvida det inte är hd-upplösning så tvivlar jag på att en dåligt upplöst film där man ser regplåt och chafför i någon bildruta räcker som material.

Det du pratar om gäller inte polisens arbete. Bevisbördan ligger inte på en polisman mer än att samla in information.

En polis griper den som syns på videoövervakningen, skriver anmälan, samlar information(bevis) och överlämnar det sen till åklagare som beslutar om att gå vidare/åtal.

Många förväxlar ihop allt det här.

Jag menar för att hämta in TS till förhör så behöver jag bara en skälig misstanke mot honom då räcker det med en kass film där jag ser hans bil och hans ansikte som sladdar runt. Det räcker med enbart hans ansikte om jag kan identifiera han.

allätare
193 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
karlsson_6 skrev:
persson-89 skrev:
Gaijin skrev:
Dom kan nog ej göra något om dom ej ser personen som styr ekipaget...

Min nyaste film jag la upp igår ser man ju mig i ett klipp. undra om dom kan va så jävliga att sätta dit en om dom vill^skulle va kul att veta om det finns en chans somsagt

Ett tips:  Ta bort filmen om du är rädd att åka dit

men är alla helt efterblivna? hade jag varigt rädd hade jag väl inte varigt ute en dag och filmat. jag resonerar som alla andra. det finns bra mycket mer skit som snutarna kan lägga tid på än att försöka sätta dit en kille på film(lite långsökt) istället kan snuten ställa sig vid en rondell när det regnar och haffa alla volvo raggare. var bara nyfiken omd et hänt inget annat ska jag förtydliga det mer?

M.Persson -stockholm. 200sx Widebody DRFT
projekt:
http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=169636

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 oktober 2009
Det var någon historia på Aftonbladet för något år sedan, polisen hade lyckats identifiera en förare, bilen (Skoda octavia RS) och var de kört i en video. Då var detta å andra sidan en kille som upprepade gånger kört på ett livsfarligt sätt, om han sedan verkligen åkte dit på det vet jag inte. Men det är den enda historien jag hört/läst.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

9 108 Inlägg
7 oktober 2009
Tillägg, kom på att jag till och med har varit på förstasidan av Aftonbladet.se med min burnfilm och där kan man se både ansikte och regnummer om man tittar noga men jag har inte hört något ännu i alla fall efter drygt 100.000 views på youtube och aftonbladet smile

https://www1.garaget.org/archive/1/736/776/776-1073281.jpg

OEM <3
6 957 Inlägg
7 oktober 2009
Var det inte en kille som filma när han körde om bilar sittandes i passagerarsätet mellan Trollhättan och Uddevalla och torska på det? tongue

OEM <3

4 005 Inlägg
7 oktober 2009
Nehe skrev:
linuslinje skrev:
Med tanke på att många butikes övervakningskameror inte duger som bevismaterial såvida det inte är hd-upplösning så tvivlar jag på att en dåligt upplöst film där man ser regplåt och chafför i någon bildruta räcker som material för åklagare.

Det du pratar om gäller inte polisens arbete. Bevisbördan ligger inte på en polisman mer än att samla in information.

En polis griper den som syns på videoövervakningen, skriver anmälan, samlar information(bevis) och överlämnar det sen till åklagare som beslutar om att gå vidare/åtal.

Många förväxlar ihop allt det här.

Jag menar för att hämta in TS till förhör så behöver jag bara en skälig misstanke mot honom då räcker det med en kass film där jag ser hans bil och hans ansikte som sladdar runt. Det räcker med enbart hans ansikte om jag kan identifiera han.

Jag har editerat min text med fet text då du verkar ha missförstått min text, så!

Sök