Jag får väl dra igång en liten tråd om mitt bygge då finns ju alltid någon som vill se
Ja bilen är ju en Nissan primera Gt -98 som ska få sig en liten stressfläckt i sig.
Vill ju komma upp i en effekt på runt 300+hk å de borde gå.
Här har vi en liten spec på grejor ja ska använda.
Nyrenoverad Sr20de motor
Garrett Gt2876r turbo god för 420hk
Smt6 insprutningssystem
440cc spridare från dalhems
Walbro 190lph bränslepump
Kolvar från nissan s14
Frontmonterad IC
Apex preformance downpipe
Innovate bredbandslambda
Megan racing grenrör
Sport koppling från ACT
blir egenbyggt avgassystem 2,5" från dp
Sen har jag borrade sport bromsskivor både fram och bak, samt sport klossar från Zimmermann, och vita sidoblinkers, även vita bak.
Invändigt sitter där 3st givare från Autogauge Black serien olje och laddtryck och oljetemp.
kommer även installera en elektrisk boostcontroller från Turbosmart, 2olika tryck.
öser upp lite bilder på grejorna åsså
Garrett Gt2876r rätt så stor:P440cc spridareWalbro pump och turbosmart laddtryckstyrningMegan racing grenrörDe va några av delarna..
Så Fredagen den 2 oktober började jag riva lite på primeran, det är en del som måste plockas bort innan man får ut motorn men inget e omöjligt hehe.
Före jag började operationenhar fått bort lite smått skit runt omHar plockat av skärmarna också för dom ska rostlagas
även bromsarna ska av för dom skall bytas till borrade sport skivor.
helt plötsligt har nästan hela fronten försvunnit:PMycket borttaget men mer finns kvar. inte så lätt som ja till en början trodde de skulle vara.. men skoj e de iallafalljag e för snabb på att skruva så hinne inte fotografera så jag har kommit en bit nu motorn är ur och under demonteringHär har vi odjuret. ska nog kunna bli en fin prinssesa av den;)Usch detta insuget gillar jag inte lite mycket skit som sitter i de enligt mig tog ett tag att få bort från motorn pga en liten gömd mutter:PKan nog va packboxen som läckt olja ser de ut som. blir bättre efter en renovering;)Allt med bilder från mig idag ska försöka uppdatera så snabbt och med mer bilder som möjligt