3312
Sök

Tips på ljudsystem till en Audi a4 Avant (b5)

16 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Har nyss köpt min första bil (audi a4 avant 1,8tsq)  och märkte direkt att ljudet inte är speciellt vasst.. Det "sprakar" ur högtalaren i förardörren så det är ingen höjdare.

Jag hade tänkt att byta ut högtalarna fram och sätta in högtalare i dörrarna bak. Jag vill inte göra några större modifieringar i dörrarna, dvs jag vill använda högtalarhålen som är orginal. Så hur stora högtalare kan jag få in i orginalhålen fram/bak? Vilka högtalare rekomenderar ni ? Vill helst ha något som min stereo klarar av att driva utan ett slutsteg.

Har en http://www.pioneer.se/se/products/25/12 … index.html

3 390 Inlägg
7 oktober 2009
Grattis till en mycket bra bil wink

Ska vara 5,25" i framdörrarna.. Bytt på min med fast via slutsteg då. Bakdörrarna är jag osäker med borde vara samma där.

Lycka till !

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

BMW entusiast
579 Inlägg
7 oktober 2009
5.25" fram och 6.5" bak smile

16 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Men vad är det mest värt att satsa pengar på ? ett riktigt bra framsystem och skita i högtalarna bak eller ha ganska jämt mellan dom ? har en budget på ca 2000kr att använda till högtalare. Tips på vilka märken som är bra osv ? smile

560 Inlägg
8 oktober 2009
Satsa på ett par bra högtalare fram och inget bak tycker jag.

Pelle89 skrev:
Men vad är det mest värt att satsa pengar på ? ett riktigt bra framsystem och skita i högtalarna bak eller ha ganska jämt mellan dom ? har en budget på ca 2000kr att använda till högtalare. Tips på vilka märken som är bra osv ? smile

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

38 Inlägg
8 oktober 2009
Fixa ett par fina i fram tycker jag med. Mer värt eftersom du aldrig kommer sitta i baksätet! =P

Sök