3282
Sök

Varning : vara glasmästeri

Herr
12 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
var inne och bytte framruta på min seat för en vecka sen och det gick smärtfritt men i morse när jag kom ut för att åka till jobbet ser jag att framrutan har spruckigt i vänster nedre hörne.. vad tusen tänker jag och inser att glasmästaren förmodligen kommit åt hörnet när han monterat rutan och under kvällens frost har det spruckigt.. sprickan börjar under plasten framför torkaren..

ringer glasmästaren och bokar en tid för konsultation.. när jag kommer dit så är det självklart inte hans fel utan ett osynligt stenskott som orsakat sprickan.. det var jävligt konstigt säger jag för får man stenskott så borde det vara någon form av märke efter stenen.. nej nej menar han på och iprincip idiotförklarar mig..

då drar jag upp det dåliga jobbet han gjorde på min tjejs bil i vintras som han fick göra om för rutan satt fel och inga lister runt rutan satt där dom skulle.. jag menade på att alla kan göra fel men stå för dina misstag.. då blir han förbannad och ber mig åka därifrån.. sen går han.. vad är det för jävla sätt?

kommer ringa KO under morrondagen men ville bara utlösa en varning för denna grymt oseriösa glasmästare..

OEM <3
6 957 Inlägg
8 oktober 2009
Är det inte bättre att ringa KO i lugn och ro innan du hänger ut firman såhär på ett forum?

Tråkigt det som hänt hmm

OEM <3

Herr
12 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
hade gärna ringt KO i lugn och ro om firman hade behandlat mig väl.. men när han idiotförklarar mig och inte ens vill diskutera saken utan bara ber mig åka och sen går.. då anser jag att han persoligen skiter i sin firma..

hans förlust..

5 198 Inlägg
8 oktober 2009
idiot förklara ? Han vart förbannad och bad dej åka. jag skulle oxå bli förbannad om du drog upp ett backjobb som han redan åtgärdat, Det har ju liksom inget med detta jobb att göra.
Senast redigerat av gamlingen (8 oktober 2009)

865 Inlägg
8 oktober 2009
han verkar ju inte så brydd om sina kunder

Herr
12 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
gamlingen skrev:
idiot förklara ? Han vart förbannad och bad dej åka. jag skulle oxå bli förbannad om du drog upp ett backjobb som han redan åtgärdat, Det har ju liksom inget med detta jobb att göra.

då är det nog tur att du inte jobbar där för då skulle nog vi vara ovänner.. om jag vänligt påpekar att jag är missnöjd med hans jobb och hänvisar till ett annat tillfälle han gjort jobb åt mig då jag inte heller vart nöjd förrens andra gången så ligger det väl i hans intresse att börja göra bra jobb el åtminnståne ågärda fel han skapat.. inte bli förbannad och be kunden åka och sen gå in..

om det kommer in en gäst på mitt jobb och klagar på mat el dryck så kan du ge dig fan på att jag gör allt som står i min makt för att göra kunden/gästen nöjd.. inte ber jag vederbörande att lämna lokalen.. (jobbar i restaurang)..

nej det var det andra jobbet han gjorde åt mig och jag ångrar bittert att jag ringde han överhuvudtaget. vill bara inte att någon mera ska behöva drabbas av samma respektlösa behandling..

59 Inlägg
8 oktober 2009
Varför åkte du dit en gång till om du var så missnöjd med första gången??

Herr
12 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Groban skrev:

det undrar jag med just nu.. kanske för att jag vill ge folk en andra chans eller så var jag för lat för att leta reda på en annan glasmästare (det är långt mellan byarna)

hur som helst ångrar jag det bittert.

59 Inlägg
8 oktober 2009
zchnygg skrev:
Groban skrev:

det undrar jag med just nu.. kanske för att jag vill ge folk en andra chans eller så var jag för lat för att leta reda på en annan glasmästare (det är långt mellan byarna)

Förstår det.. Var det ägaren du pratade med då du var där??
Jag tycker du borde prata med han igen innan du gör nåt annat...men dra inte in något tidigare jobb!! De skulle du gjort i vintras

mvh

Herr
12 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Groban skrev:
zchnygg skrev:
Groban skrev:

Förstår det.. Var det ägaren du pratade med då du var där??
Jag tycker du borde prata med han igen innan du gör nåt annat...men dra inte in något tidigare jobb!! De skulle du gjort i vintras

mvh

att det var just ägaren som jag hade detta samtal med är det som skrämmer mig mest.. jag drog enbart upp det jobbet som jämförelse och menade på att du gjorde ju ett jävligt bra jobb andra gången jag var här med den så varför inte göra ett lika bra jobb denna gången.. men så var tydligen inte fallet..

har idag kontaktat andra glasmästare som skall titta över jobbet han gjort på min bil så jag får svart på vitt vad som egentligen hänt.. ska ringa mitt försäkrings bolag i morron och KO..

396 Inlägg
8 oktober 2009
glasmästare ÄR skumma

du vet att du kan lämna den till volvo, så får du åtminstone en kundmottagare att bråka med istället för nån emo jävel på nåt mindre företag som skiter i allt.

Sök