Det är inga problem alls... det faller sig naturligt att göra det som behövs för att se... Ingen kör ju om utan att veta hur de ser ut...?
Öka avståndet, kolla igenom bakrutan eller helt enkelt det som behövs för att se.
Växla funderar oxå många på, och det är inte heller det några problem, man märker ganska snabbt att det är en dörrsida man bankar i när man ska växla med högern. Det som kan vara lurigt är att växlarna sitter precis som på en vänsterstyrd.
T.ex. 2:an ligger alltså neråt, längst ifrån dig. Har själv pangat i backväxeln en gång i början när man drar spaken emot sig och nedåt av gammal vana. Men sket ner mig när det ganska otrevliga ljudet kom så det gjorde iaf inte jag mer än en gång.
Det jag själv har problem med, då jag kör vänster/högerstyrd i princip vartannan gång är blinkers/vindrutetorkare som sitter omvänt. Många gånger jag dragit på spolarvätskan när jag ska blinka åt nån polare ja mött = inte coolt. Har jag problem med än idag å lär väl aldrig lära mig...
I övrigt tycker jag det är bättre med högerstyrt vid "inspirerad körning" när man växlar som en galning och det släpper lite då och då...
Då e de att föredra att alltid ha om högern på ratten. Jag som då e högerhänt tycker det ger bättre koll när det går vingligt. För växla gör man lika bra oavsett vilken hand man använder...
Sen så e de även goare vid långdistans-slökörning i mörker... för då sköter man allt med högern, blinka, blända av/på och styra... Så har man vänstern ledig till att sms:a eller pilla på stereon
Detta är bara egna erfarenheter och som jag upplevt det. Men jag är övertygad om att det inte blir några större problem! Lycka till!