Tjo.
Som ni vet har jag ju gått o köpt mig en M5:a som jag vill lägga krutet på.
Därför måste E30:in tyvärr bort. Den är sjukt rolig nu, ritar hejdlöst och allt funkar 100%, hade gärna haft båda bilarna men det är ekonomiskt oförsvarbart så den måste tyvärr bort.
Men hur i hela friden ska man värdera en sådan här bil.
Att en äkta IM i fräscht skick står högt i kurs är jag medveten om men denna är ju lite av det ordinära.
Bilen har gått ca 800 sommarmil sen hellack.
Och ni som har sätt bilen i verkligheten vet hur den är i skicket.
Den har stått utställd på Elmia 2005 och 2006.
Jag har nu även fått tag på M-tech II stöt som tyvärr saknades vid lackering som skall lackas o monteras. Det enda som inte är original är vingen som är en eftermarknads look-a-like modell fast med bromsljus.
Chassi:
FK 60/40 Fjädrar + original M-tehnic gasdämpare fram / Sachs Advantage bak.
Vita Smith´s Infinity 7,5" breda skodda med Pirelli P7000 225/35/17
Orginal M-Technic med svart innertak osv. Stolsklädsel i svart o orange galoon.
Lackbehandlad på BVS
Full M-technic II styling från fabrik.
Ögonlock.
Hellas Mörka framlyktor
Rökfärgade blinkersglas fram och på sidor
Rökfärgade klarglasbaklyktor med LED
Utrustning:ABS, Taklucka, Fjärrstyrt larm samt centrallås med startspärr, M-Tecnic II utrustad från fabrik med allt vad det innebär så som: svart innertak, pilotlampor i backspegeln, kjolpaket, sportstolar mm....
Bilen i sig gissar jag är värd en hel del och det är väl inte helt att värdera men har ett hum där. Men vips så var det ju motorn också vilket gör det hela ännu svårareMotor o drivlina ser ut som följande:M50B25 Vanosmotor
440cc Spridare
Turbo, Super T70
50mm Wastegate
Mappat och modifierat Motronic sprut av AF Logic
MLS-Packning
ARP-Bult
M20 Svänghjul
M20 Startmotor
IX-Tryckplatta
6-Puckad Sinter lamell
Vad tror ni är lämpligt att begära för den?