Nja han överdriver nog lite, den går bra (har kört en själv) men det är ingen banbil direkt...han har nog inte kört så många bilar tror jag det är därför han tycker att den går så bra...
Angående det här med att dom spinner alltför bra kan det ligga ngt i, har åkt med en kompis å det släppte hela tiden när han gav på..120 på trean och gas ut ur kurva resulterade i dåligt grepp på grund av ganska bra effekt, trotts att det bara är 200hk..Men det gör det inte till ngn räcer direkt :p
Angående det här med att dom spinner alltför bra kan det ligga ngt i, har åkt med en kompis å det släppte hela tiden när han gav på..120 på trean och gas ut ur kurva resulterade i dåligt grepp
Låter som om han skulle se över sitt chassi och vilka puckar han åker på, låter ju livsfarligt i en vanlig svenssonbil.
Pepe skrev:
på grund av ganska bra effekt, trotts att det bara är 200hk..
Effekt kan bara vara effekt..... därmot kan man nå den på olika sätt. Meeen 200hästar är endå 200 hästar och kan bara vara just 200 hästar
Angående det här med att dom spinner alltför bra kan det ligga ngt i, har åkt med en kompis å det släppte hela tiden när han gav på..120 på trean och gas ut ur kurva resulterade i dåligt grepp
Låter som om han skulle se över sitt chassi och vilka puckar han åker på, låter ju livsfarligt i en vanlig svenssonbil.
Pepe skrev:
på grund av ganska bra effekt, trotts att det bara är 200hk..
Effekt kan bara vara effekt..... därmot kan man nå den på olika sätt. Meeen 200hästar är endå 200 hästar och kan bara vara just 200 hästar
Så sant som det sägs! Om den spinner i dom hastigheterna så skulle ja garanterat se över mitt chassi och däcken!! Har kört både S och V40 och så bra "klipp" i dom är det inte, kort å gott
Haha TeQuilla, dom trodde verkligen att du var allvarlig när du skrev detta... En del förstår inte ironi!?
Och du, Turbokungen: Jag tror iallafall att din polares däck måste vara helt uttorkade som spinner i 120... Om han spinner i dom hastigheterna så lär det ju ta flera kilometer innan han är uppe i 120 om han har så jävla taskigt grepp...
Jag tycker att du ska sätta dig i hans bil och be om en åktur och avgöra själv!
Han överdriver nog en del, jag har en polare som har en V40 T4 på 200 HK och den går inte alls dåligt. Men det är ingen racerbil direkt. Min S40 2,0 T har 180 HK och den går nästan lika bra.
Angående det här med att dom spinner alltför bra kan det ligga ngt i, har åkt med en kompis å det släppte hela tiden när han gav på..120 på trean och gas ut ur kurva resulterade i dåligt grepp på grund av ganska bra effekt, trotts att det bara är 200hk..Men det gör det inte till ngn räcer direkt :p
säker på att det inte var handbromsen han drog i?
skämt å sido.
Jag har åkt v40 T4. där är bra tryck i dom. Men inte så bra som han säger.
turbokungen: Ja tycker du ska förnedra honom offentligt och ordentligt, diska av honom me 164:an, honom blåser du lätt av vägen med sin pissiga lilla framhjulsdrivna sketbil....
Spinna i 120? Är det nån som spillt diesel på vägen?
/Göran
tror inte den är så stark att den orkar spinna på 3:an Kan göra svarta spår med min ganska fina sträckor men i 120 vettefan ...var nog som sharky säger + 0.5mm mönsterdjup det är trots allt ett "Landsvägslok" vi talar om ingen "Supersportbil".
hör man honom så låter det som den har 600 hk... spinner på höga växlar i uppförsbacke osv.
hmm ..
jag vägrar tro på det. För isåfall så måste det va den snabbaste 4 cylindriga minikombi som byggts typ.
det krävs en Saab 9-3 aero med 260 hk för att vinna 0 -100 mot en V40 med 200 hk. Det är konstigt.
Har en trimmad T4:a och jag tycker att den går riktigt bra! Men att spinna på 3:an i 120 är väl att ta i... Körde ett race mot en saab 9-5:a Aero, 290hk/utan baksäten 15" gatslicks) nere i gnesta i höstas, torskade med EN meter... Så där är han nog inte ute och cyklar... :p
S/V40 är en billig bil, kanske inte prismässigt, men när man sitter i den känner man ju. ^^ Visst, motorn kanske drar på lite i T4an, men i övrigt är det en alldaglig bil.
EDIT: Sen kan man ju alltid vässa.
EDIT 2: Piska honom med Galaxien där. Riktigt bil!
Senast redigerat av SaySomethingNasty (11 maj 2006)