Hej jag har en volvo 855 -T5 som gått 18900 mil sv-såld
Var på väg hem från Norge i helgen och efter ca: 65 mil så började det smälla å låta helkonstigt i motorn och även oljelampan började lysa/blinka. Så jag stängde av och rullade in i kanten och kollade olja och det va rätt lite men ändå nästan halva stickan "Ja självklart mellan de 2 sträcken man kollar inte hela stickan om nån ska fråga det"
Startade motorn den startade på en gång och de dunkade som f*n i den och lät som ett kärvande ljud. Tog den på biltransport kärra hem och nu står den här.
Någon som vart med om något liknande? Ram - vevlager? Lyftarna? ventil?
Beror på hur du körde innan ljudet uppstog. Om du gasade på så finns det ju chans att det är en stake som vikt sig. Annars så är lager en vettig gissning. Bar att plocka ur stiften och mäta när kolvarna står i topp, blir det ett större mått på nångomn cylinder som har du krökt staken. Annars så får man öppna den och kolla lagren.
Beror på hur du körde innan ljudet uppstog. Om du gasade på så finns det ju chans att det är en stake som vikt sig. Annars så är lager en vettig gissning. Bar att plocka ur stiften och mäta när kolvarna står i topp, blir det ett större mått på nångomn cylinder som har du krökt staken. Annars så får man öppna den och kolla lagren.
okej du kan verkligen 850 motorer märker jag.. du har asiken svar på allt (Marlboroman kungen av 850 )
Okej.. Visst har ja gasat hur han riktigt! Men inte när ja åkte hem från Norge för då åkte ja med full packning och låg hela vägen på farthållaren 90-110 genom sketna E45. När de hädne låg ja i en liten nedförsbacke.
Jo, men det är sällan det blir några generalras på dem, Och det brukar höras långt i förväg att dem blir dåliga. Och om nån skulle ha gett sig så skulle den ha gått illa dessutom.
gick trycka ihop 1 för hand men kan vart för oljan va utpressad körde dom i skruvstäd å se så dom va hela alla andra 19 e stenhårda går ej rubba för hand
gick trycka ihop 1 för hand men kan vart för oljan va utpressad körde dom i skruvstäd å se så dom va hela alla andra 19 e stenhårda går ej rubba för hand
dom är stenhårda ifrån början är man tar dom ur kartongen för det sitter en duktigt hård fjäder i dom.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.