3788
Sök

Går bara på två cylindrar, 740 -87

46 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
#1
hej jag har en volvo 740GL -87 som inte går på två cylindrar men när jag drog ut luftmassemätaren så gick den på alla fyra så testade jag byta den men motorn gick inte bättre för det, men nu när jag drar ut luftmassemätaren så dör motorn, jag har testat byta till nya tändstift och andra tändkabablar, men funkade ändå inte, någon som vet vad man kan testa nu
tacksam för svar

dont take your life for granted for one day it all might be over

4 586 Inlägg
13 oktober 2009
#2
kollat fördelarlocket?


46 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
#3
du har inga fler tips, så man har lite man kan kolla direkt om inte det första funkar, så man slipper springa flera vändor fram och tillbaka i forumet:)

dont take your life for granted for one day it all might be over

Supraman
2 300 Inlägg
13 oktober 2009
#4
du har väl diagnosuttag så du kan läsa felkoder?
gör de så får du svar

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 339 Inlägg
13 oktober 2009
#5
Stefan Varberg skrev:
du har väl diagnosuttag så du kan läsa felkoder?
gör de så får du svar

Det va nog inte föränn 1988 som dom fick en sådan liten diagnosbox


Volvo PV
224 Inlägg
13 oktober 2009
#6
Kolla insugspackningen och om spridarna sprutar in soppa


212 Inlägg
14 oktober 2009
#7
Kör ett kompprov på de cylindrar som inte går. Ett kompprov säger rätt mycket.


CSR
167 Inlägg
14 oktober 2009
#8
Håller med föregående, hade en 240 som gick på 2 cylindrar, med dålig komp. Lyfte av topplocket, och gissa vad jag hittade smile Topplockspackningen hade försvunnit mellan 3ans och 4ans cylinder roll

~ Kör hårt, men lugnt! ~

Avstängd
38 Inlägg
15 oktober 2009
#9
Svedan skrev:
Håller med föregående, hade en 240 som gick på 2 cylindrar, med dålig komp. Lyfte av topplocket, och gissa vad jag hittade smile Topplockspackningen hade försvunnit mellan 3ans och 4ans cylinder roll

exakt samma grej hade inträffat på min gamla 740.

212 Inlägg
16 oktober 2009
#10
jocke_gronberg skrev:
kollat fördelarlocket?

hur vet man om det är kasst? eller det är bara till att byta och hoppas eller? mer man ska passa på att byta isf kanske? kablar, stift? något mer?

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

46 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
#11
kom förresten på att man kanske ska nämna att den började krångla efter att jag råkade köra soppatorsk med den

dont take your life for granted for one day it all might be over

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
16 oktober 2009
#12
igensatt soppafilter? rutten soppapump?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.


Sök