2976
Sök

Saab 9000turbo -87 Trasig bromsservo....

57 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
Har en Saab 9000 som går mig på nerverna... Går väldigt oroligt på tomgång vid kallstart och sen lägger sig på 2000varv när den är varm. Bromsarna tar, men bromsservon verkar då inte hjälpa till. Har sprayat med startgas nere vid bromsservon och då reagerar motorn, lugnar ner sig...Troligtvis läcker bromsservon, men vart hittar jag en ny? Har letat överallt.....

Mvh Micke

1 316 Inlägg
14 oktober 2009
Köp en hel reservdelsbil istället för dom är ju billigare än en bromsservo...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

57 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
Har fått nys om en reservdelsbil..Ska kolla på den idag:) Dom större skrotarna verkar inte ha någon:S

5 710 Inlägg
15 oktober 2009
Bromsservot på din bil utgörs av en plåtburk och en slang kopplad till insuget.
Rätt enkel teknik och därför bör även felet vara enkelt.
En gissning är att det är slangen i i burken som läcker, ryck bort den och kolla tätningen.
Kanske finns nya på SAAB.....annars får du vara lite uppfinningsrik och fica en egen.
Är det inte tätningen kanske burken är sönderrostad och då är det lite mer meck/svårare att få tag i.
Har ett sådant på min bil och det var inga större svårigheter att hitta.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

57 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
Tack Jonas! Har du någon aning om en bromsservo ifrån en 91:a cc passar på min 87:a? Dom ser fan bra lika ut iaf...Hmm...

Mvh Micke

57 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
Den passade:) och bromsarna tar som aldrig förr! MEN...tomgången är fortfarande orolig vid kallstart....Tomgångsmotorn som är kass eller slang som läcker? Tacksam för svar.....

Mvh Micke

5 710 Inlägg
22 oktober 2009
REEDLINEAR skrev:
MEN...tomgången är fortfarande orolig vid kallstart....Tomgångsmotorn som är kass eller slang som läcker? Tacksam för svar.....

Mvh Micke

Har du möjligheta att läcksöka med övertryck? (med en kompressor)
Det är det bästa sättet att hitta läck.

Angående din tomgångsventil så kan det vara den oxo....demontera, rengör, smörj.....montera tillbaka.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Sök