Undrar lite vilken väg som är lättast att få ur innertaket ur bilen vad jag kan komma fram till finns det bara två vägar antingen genom vindrutan vilket betyder att jag måste plocka ur rutan... eller ta ur den genom bakluckan men vet ej om tak materialet är tillräckligt böjligt för att komma ut den vägen. Andra förslag??
Undrar även vart jag ska lossa för att få lös taket?
Du kommer inte ner till bakluckan utan att kapa upp i plåten.
Du får gärna förklara dig lite nu?
Är det en 244 - dvs fyrdörrars - så måste du ju igenom plåten bakom ryggstödet om du ska genom bakluckan. Är det en 245:a - dvs en femdörrars kombi - så kan du ju öppna luckan bak och ta den vägen.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Du kommer inte ner till bakluckan utan att kapa upp i plåten.
Du får gärna förklara dig lite nu?
Är det en 244 - dvs fyrdörrars - så måste du ju igenom plåten bakom ryggstödet om du ska genom bakluckan. Är det en 245:a - dvs en femdörrars kombi - så kan du ju öppna luckan bak och ta den vägen.
Jag har tagit ur innertaket på 2 bilar, dock ingen 240 men jag tog ur taket ur en dörr.På diagonalen är dörrhålen rätt stora, och ett innertak är smalare än man tror. Som Hilmer säger kan man behöver ta ur stolen först.