Dags för en liten uppdatering!
Med en tår i ögat kommer jag så småningom att sälja min T6a, från 2000. Dock vill jag inte missa den goa belysningen den har bak! I form av två läslampor från HELLA, grymt ljus!
Då jag insåg att min Executive också haft detta, men bortplockat, fick jag självklart flytta över! Fanns ju färdiga hål och allt! hehe Så nu har jag monterat bort på 00an och är på g in i 05an! Inte särskilt avancerat, lättare att sätta dit än plockbort, då de borrat hål, på ett lit "fuskigare" sätt i executiven, så att det ljust skall bli smidigare att montera!
Så idag har jag monterat fast ena lampan, på passagerar sidan!
Får se hur jag skall göra med jordningskabeln på executiven. På 00an hade man jordat i elektroniken till krockgardinen :S, känns ju lite riskabelt, och bökigt att komma åt, så jag löser nog det på annat sätt!
I övrigt kommer jag fortsätta köra på "regeringen special", vad gäller kabeldragning. Ja, ni ser ju själva på bilden nedan! Bara att ha i en enda härva under sätet!
Och i detta fallet kan jag också säga: Tacka vet jag ett vanligt S80 baksäte, slipper man parera bältesfästena in i hål, bara att trycka in i en skåra! Men skall väl vara bökigare med en mer annorlunda modell, även om den ser vanlig ut! hehe
//Criccoo