2780
Sök

Bmw 325 E30 1988 Turboprojekt 2010

14 Inlägg
17 april 2010
#81
Ser fint ut kalle, vart har du garage? bor du kvar på båtyx? du måste komma till fuckersta när du fått ihop kärran sen:) va ska du köra på för sprut? ha de fint, så hörs vi puss på dej


Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
#82
Tack! Jag har garage i täby. Ligger ungefär vid örebro flygplats. 15 minuter utanför örebro. Blir orginalsprut i sommar. Sen blir det att bygga vipec eller megasquirt beroende på vad plånboken säger:P Ni får ta och komma in till örebro istället så kan vi dra ett race hehe. Vad åker du nu för tiden?


14 Inlägg
14 maj 2010
#83
Haha a de måste vi göra:P gammal hederlig 940, inte den jag hade förut, men en annan. har du fått ihop bilen nu eller? puuss


Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
#84
Efter en ganska misslyckad sesong i år siktar jag nu på 2011! Det har hänt mycket sen förra updaten så får väll skriva lite. Slutgiltga setupen för 2010 blev:

M20b25 kompsänkt med svarvade kolvar.
Nya lager och ringar i hela motorn.
Svetsad topp bultat med 12.9bultar
Orginallåda med sachs 618 tryckplatta
PPF Turbogrenrör med en kkk27a på
40mm HKS kopia wastegate med screamerpipe
2.5" tryck rör och 3" avgasrör hela vägen från turbo
535 LMM och 350cc saab spridare @ 3bar
Malpassi progresiv btr 1:1.4
AEM 4" Luftfilter

Laddade 1bar.

Blev inte många mil direkt. Däremot mycket mekande. Nu har jag satsat på ett säkrare kort. De senaste dagarna har jag mekat i m50 i bilen. Provkörde för första gången idag. Allt funkade klockrent. Kommer upp massa bilder när jag orkar. Och kanske en film på m50in från idag.

En ledsen e30 med trasig topplockspackning
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/DSC05504.jpg

Har börjat skruva tidigt i år!
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/DSC05517.jpg

e36 kylare sitter fint
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/DSC05496.jpg

Donator bilen jag har tagit m50 ifrån tillsammans med brukisen
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/DSC05525.jpg

Avslutar med en bild på polarns' lite halv ledsna e30
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/DSC05526.jpg

mvh
Senast redigerat av Kaalle (21 september 2010)


350 Inlägg
21 september 2010
#85
hur många häst hamna du på ?


Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
#86
evil-one skrev:
hur många häst hamna du på ?

Har faktiskt ingen aning. Folk får väll uppskatta själva:b 1bar laddtryck = dubbel effekt? kanske


Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
#87
Handlat lite grejer:)
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/DSC05535.jpg

Har byggt om fronten så den snabbt går att ta bort
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/DSC05538.jpg

Svänghjul svarvat
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/DSC05539.jpg

Bara att sätta igång och löda. M50 - M20
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/DSC05540.jpg
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/DSC05541.jpg

Va ute och provkörde idag. Allt lirade klockrent efter m50 konverteringen
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/DSC05543.jpg

mvh


214 Inlägg
22 september 2010
#88
fint och hööra, vill se mer at snigelbilen big_smile, stor snurra och intressant bygge big_smile. Nåå vad har allt hitis kostat dig ??


Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
214 Inlägg
24 september 2010
#90
Kaalle skrev:
Hehe. Förra sesongen gick det på runt 50 tusen:b I år är tanken att jag ska bygga något billigare smile

Respekt yikes. men ändå inte så mkt pengar big_smile, det blir så porrigt bra  också big_smile!


94 Inlägg
19 oktober 2011
#91
Tja. Din förra motor, m20b25an. Var det katt motorn eller den utan katt? Tänkte på hur mkt du svarvade kolvarna och vad du fick för komp.
Håller själv på med en m20b25 katt motor och är lite kluven ang svarvningen..

Mvh
Johan


Sök