3314
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
Joas_86
24 oktober 2009
Trådstartare
Tjabba och VÄLKOMMNA

FRÄNT/COOLT

David styvbrorsan MG ZS R har brutalt jävla välbyggd utställningsbil. Otroligt häftigt bygge har gjorts av förra ägaren. Så fort man kör på någon stad så är de många som har nackvridare när man åker förbi ! big_smile

Förklaring till motorras

Nu till saken av motorraset, han låna ut bilen till en arbetskamrat som skulle skjusa David denna kväll. Sedan åkte han själv i bilen och körde runt på stan, och körde för fort på någon vägbula så han drog sönder hela oljefilter som sitter dumt till (men men). Men kille visste ju själv att bilen är väldigt låg men han hade bara kört som ingenting hade hänt. oljan ran ur och han körde motor torr ! (RAS) Stort ras också tyvärr.

Sedan stog han inte för skadan alltså. Han var oskylldig för det som hade hänt hmmmad Vilket jävla svin som inte står för det alltså mad Om killen inte hade kört motorn torr så hade försäkringsbolaget stått för ny motor och utbyte !

BÄSTE STYVBROR BYTER MOTOR

Jo jag som har lite och göra hemma (jobblös/varslad) så fixar jag jobbet åt David. Tycker så synd om han. Han vårdar MG så grymt väl alltså ! (Belöning får jag iaf) Billigare än verkstaden som ska ta 25 tusen bara för byta motor neutral Sedan sa gubben lycka till mig lol när vi hämta bilen på hans verkstad. Han trodde att jag inte skulle klara de bara ! (Vi får väl se) jag hör av mig senare när den är klar ! wink

BILDER KOMMER !!!!
Senast redigerat av Joas_86 (25 oktober 2009)

87 Inlägg
25 oktober 2009
Kul att du ska fixa bilen, såg att den stod här på byn ganska länge.
Har ni hittat en motor nu?

Joas_86
25 oktober 2009
Trådstartare
S4_AllarN skrev:

Jo den stog ju där nästa två månader. Gubben hade bara tagit bort ventilkåpa men inget mer lol Varför vet jag inte heller big_smile Men men.

Vi hitta en Mg motor som sitter i en annan modell (Kombi) måtta byta insug, lite el ditaljer osv. Inget svåra saker alltså !

Så du bor där omkring ?

Mvh

Licenssvetsare
927 Inlägg
25 oktober 2009
vilket jävla svin som körde då! Hatar när det blir så.. Hoppas ni får fix på den! Mvh

Joas_86
25 oktober 2009
Trådstartare
dcay: Jo jag med, det måste jag verkligen hålla med om ! Jaja det är klart man får igång på den big_smile

Mvh

Joas_86
25 oktober 2009
Trådstartare
Uppdatering

Nu kommer äntilgen bilderna på MG ZS R.

HOPPAS NI GILLAR DEN ! big_smile

http://forumbilder.se/images/05252009429417410.jpg

http://forumbilder.se/images/2b25200943052c4fd.jpg

http://forumbilder.se/images/62252009433057607.jpg

http://forumbilder.se/images/7e2520094332937c7.jpg

243 Inlägg
25 oktober 2009
Ojojoj, denna va nice smile. Tråkigt med motorraset men de får ni nog ordning på snart. De nya baklyktorna gjorde verkligen bilen den är roll

Nissan 200sx s13 Projekt DRIFTWORKS - SMOKINGSKILLS

Joas_86
25 oktober 2009
Trådstartare
timpanen: Jo den är rätt så jävla frän byggd ! Ännu fränare i verkligenheten, för då vet ingen vad det är för bil wink Så det är lite coolt ! Jaja motorn det löser sig, ska bara bygga om motorlyften hemma, eller om jag lånar en innan före. Har en motor hemma nu redan som står och väntar denna har gått 4000 mil endast.

Och bilen har rullat sina 5000 mil endast, och det är en 2002 !

Som sagt den ska stå på Elmia 2010 iaf !

Mvh

Med lem
768 Inlägg
25 oktober 2009
Mycket snygg! Hoppas det går skapligt med motorbytet! /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
87 Inlägg
26 oktober 2009
Joas_86 skrev:
S4_AllarN skrev:

Jo den stog ju där nästa två månader. Gubben hade bara tagit bort ventilkåpa men inget mer lol Varför vet jag inte heller big_smile Men men.

Vi hitta en Mg motor som sitter i en annan modell (Kombi) måtta byta insug, lite el ditaljer osv. Inget svåra saker alltså !

Så du bor där omkring ?

Mvh

Japp, 3min där ifrån.
Känner en som jobbar på den verkstan, han la om lite däck åt mig så ja såg den där.

Joas_86
26 oktober 2009
Trådstartare
S4_AllarN: Jaså du gjorde ! Då vet vart man ska till ditt garaget nångång då wink

Mvh

1 397 Inlägg
7 november 2009
lycka till som sagt. känner martin, tidigare ägaren. hoppas ni får ordning på den. vad har ni tänkt göra med motorn då? måste ta ett race nån gång wink

Joas_86
8 november 2009
Trådstartare
lill3bror skrev:
lycka till som sagt. känner martin, tidigare ägaren. hoppas ni får ordning på den. vad har ni tänkt göra med motorn då? måste ta ett race nån gång wink

Riktigt duktig kille som byggt bilen alltså. Tråkigt att lite fusk jobb med lacken, den börja typ lossna på fronten, men man kan inte få allt i världen... Fick ju med extra färg så de är lugnt ! Annars är bilen så GRYM...

Nya ägaren vill byta till vassare kamaxlar, byta till lättare svänghjul, kanske bygga nytt grenrör !
Vad köper man svänghjul, kamaxlar osv ?

Mvh

1 397 Inlägg
9 november 2009
allt det som "nya ägaren" vill göra finns att köpa.. även grenrör. Bli medlemmar på www.xpowerforums.com så kommer ni få all hjälp ni behöver. www.europerformance.co.uk har lite skit. kamaxlar hittar ni på http://www.ptp-ltd.co.uk/shop/17/1/mg_r … index.htm? tillsammans med lite annat smått och gott. Om ni vill ha lättat svänghjul så kontakta en kille som kallas "shroonie" på www.xpowerforums.com

Sök