Kör nu med vanligt chip och vill fixa till det här så jag vet att den ger det som behövs i bränsle och att tändningen o allt är perfekt. Vet att om man mappar om chippet så måste man mappa om såfort man byter något men tror inte något kommer bytas ut vilket skulle göra att jag sparar lite pengar på att slippa köpa ett ms eller prospark.
Jag siktar inte på några 600hk utan hoppas kunna lägga mej nånstans mellan 350-400hk kanske.
Lite snabbt motorrecept: B230 FK block från 96 H-profil orginal fk kolvar som ska svarvas ner Portad 530 topp 3" lmm Stor alu ic 3" tryckrör 3" DP 3" avgas med 1st 3" dämpare Hemmasvetsat extraktorgrenrör Extern WG KKK K29 VX3 kam O-ringat block Ställbar bränsletrycksregulator Lagom stor polerad fjortisvissla
Så nu vill jag höra för och nackdelar med att bara mappa om chippet och att köpa eftermarknadssprut. INGA EPA-RAGGARE NU SOM BARA GISSAR UTAN FOLK SOM HAR TESTAT OCH/ELLER VET VAD DOM PRATAR OM!!!!
Mm lutar åt ett haltech F9 med ett annat system för tändningen.. Så om det nu blir detta så letar jag även någon som kan mappa sådant inom låt oss säga 15 mils radie från götene.
jag personligen hade inte köpt ett haltech men de väljer du ju sj men helt klart in med ett standalone direkt du tjänar mängder på de både tids besparande å penga besparande i slutändan....
jag personligen hade inte köpt ett haltech men de väljer du ju sj men helt klart in med ett standalone direkt du tjänar mängder på de både tids besparande å penga besparande i slutändan....
Några anledningar till varför inte ett haltech är något att ha? Prpospark är dyrt o ms hittar jag inga
jag personligen hade inte köpt ett haltech men de väljer du ju sj men helt klart in med ett standalone direkt du tjänar mängder på de både tids besparande å penga besparande i slutändan....
Några anledningar till varför inte ett haltech är något att ha? Prpospark är dyrt o ms hittar jag inga
ett ms hittar du ju på turbobanditen om du vill har ketchup effekt så kan du mappa om ditt chipp annars är det bättre att köpa ett annat sprut mattson på mappa.nu är grym på att mappa volvo sprut
mattson på mappa.nu är grym på att mappa volvo sprut
Men han håller till i Ryd, vilket ligger i gränsen Blekinge/Småland, dvs längre än 15 mil från göteborg.
men vill ha den bästa så får man allt acceptera en bits resväg
Nu verkar han ha lagt över det mesta på nån annan firma då han hade mycket att göra, sen är jag sådär sugen på att åka så långt med bilen på biltransport. Sen är det GÖTENE jag bor i, ligger utanför lidköping.
Det lutar åt antingen ett ms eller haltech. Så vill gärna veta varför haltech inte skulle va något att satsa på.
Köpte mej ett MS sprut idag så nu är väl egentligen själva frågan löst.. nu återstår det bara vem som är bra och hyfsat billig som kan mappa de i närheten.
har du nån annan kam än den att välja på i nuläget?
har du bredbandslambda och avgas temp och nån form av avlyssning vad det gäller spikningar tror jag säkert du rer det själv.
Bilen kommer inte köras med kammen som sitter i utan antingen vx3 eller byta in den mot en som är slipad efter önskemål. Tycker du inte någon av kammarna duger?
Det skulle jag nog göra men låter hellre nån som är riktigt vass på det göra de första gången iaf så får man se om jag fixar de själv nästa gång man ska köra med ms
kommer du från det götene som ligger i västragötaland borde la SQR trollspeed eller Autotech kännas som ett bra alternativ.
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
kommer du från det götene som ligger i västragötaland borde la SQR trollspeed eller Autotech kännas som ett bra alternativ.
Det är ett av dom bästa alternativen som jag tänkt över faktiskt, finns några i lidköping också som ska va riktigt grymma på de där men vore ju fint att få bromsa bilen samtidigt
Med Ms kan du ju skita i allt som heter avgasrening å lura igång turbosar å dyl tidigare å göra precis vad fan du vill med motorn
Finns rätt många som kan mappa ms..
Beroende på vad du har för hårdvara/trigger/tändning till ms boxen har jag nån mapp liggandes som du kan testköra lite med..
Nu e jag lite trött men vad du menar är att ms är skit om man vill ha avgasrening, få tidigare ladd o liknande funktioner?
Har inte hunnit kika nått närmare på allt än men ska va gjort för orginaltändning o givare
Nej alltså i orginal Lh sprutet har du lmm å lambdasond osv så håller reda på avgasreningen...även om du chippar så finns de krav..
Om du slänger i ms kan du göra precis hur du vill med soppa å tändning utan å bry dig om avgasreningen.. fritt fram med vad som.. är de gjort för org tändning å givare har jag nån mappa te dig.
Autotech,trollspeed eller SQR mappar inte ms...
på megasquirt.se finns tips vid inkoppling å mappar osv
Nej alltså i orginal Lh sprutet har du lmm å lambdasond osv så håller reda på avgasreningen...även om du chippar så finns de krav..
Om du slänger i ms kan du göra precis hur du vill med soppa å tändning utan å bry dig om avgasreningen.. fritt fram med vad som.. är de gjort för org tändning å givare har jag nån mappa te dig.
Autotech,trollspeed eller SQR mappar inte ms...
på megasquirt.se finns tips vid inkoppling å mappar osv
Okej.
Jo det ska vara gjort för org tändning med allt som redan sitter på motorn orginal. Är det någon sorts grovmapp eller nån som är bättre inställd? Är jävligt mycket nybörjare på det här med ms o liknande.