WallinJR skrev:
hehe ursäkta att ja sticker in näsan här ... Men tyckte det va lite roligt ...
först skriver du att du ska sätta på
Det jag ska göra med den är
sportrör så man får 5ans fina ljud "2½ tums simons "
Sen när folk börjar hålla med dig om att de låter gött o undrar om du ska ha japps dämpare oxå.
haha, då ändrar du helt plötsligt håll och börja tycka det är onödigt pengar att slänga ut, sen att 2.5 samt japps inte låter mycket mer än original. Ja skiter fullständigt i ditt svar men tyckte bara de såg så dumt ut. Lycka till i fortsättningen med bilen och hoppas att något blir gjort!
.
mvh.
grejjen är den att jag ville ha simons först då man kan få 1 till bra pris . och då hade jag aldrig sett/hört 1 i verkligheten.. nu när jag har sett/hört 1 i verkligheten så blev man riktig besviken på hur de lät när man knappt hör skillnad på 1 original och 1 "sport " och man inte är gjord av pengar så börjar jag se de som onödigt just nu .
japs dämpare har jag aldrig sagt att jag äns ska ha / gillat dom inte äns på japan bilarna
AirOne skrev:
Du får det att låta som att bilen är färdig för skroten. Överdriv inte så mycket. Även om bilderna kan se bättre ut än vad de kanske gör - bilder har ju en tendens till det ibland - så kan det väl inte vara så illa som det låter på dig?
Jag gnäller för övrigt inte. Jag ställer frågor, och ger kommentarer. Gör man en projekttråd så får man palla folk som kommenterar och ger frågor. Du anar inte hur mycket "gnäll" - som du kallar det för - jag har fått själv så jag vet nog hur det känns. Men det är bara att vara öppen för kritik och ta sig en funderade på vad allt betyder. Nåt som kanske du tycker är "kritik", är kanske ett råd?
Men bara för att det är råd så behöver det ju inte betyda att det är en lag..
Och..sist men inge minst, listan över "att-göra-saker". Klart som fasen man inte har hunnit göra allt på en gång, men har jag någonsin påstått det? Det jag dock undrar är vad du funderar på att göra i framtiden med bilen. Vad du drömmer om, tänker på. Det behöver inte bli realitet, men vad skulle du vilja göra med bilen?
Nope den har nog minst 20 tusen mil kvar tills skroten minst så vida den inte krockas lr nått..
va ju så att sickan tyckte den skulle poleras och gämförde med 940in då den enbart va blek på bakpartierna .. och då förklarade jag för han att bakluckan är skrot efter som original vingen är ryckt vilket nån har försökt laga och inte lyckats de börjat rosta de försökt rostlagat halvtaskigt /lackad i 2 olika Röd och står de inte på första sidan står de nånstans i tråden att jag försöker hitta en röd med vinge från nån skrot..
mmm visst förstår hur du menar men iaf börjar bli lite less på detta bruksbils gnäll från alla möjliga personer visst de är bara en sketen gammal volvo utan turbo som nästan är 20 år gammal"då alla här omkring värkar ha nått emot gammla volvos" men iaf
940 turbon polisbilen jag hade va minst lika mkt bruksbil som den här den tråden va de ingen som gnällde oj bara bruks bil bla bla bla och då tycker jag att jag har redan hunnit gjort så mkt mer med den här 850in än vad jag gjorde med 940in på nästan 1½ år jag hade den visst den va vell en ovanlig modell men iaf
ingen som påstått de men nästan så de låter så ungefär som allt ska va klart nu direkt och uställnings bil direkt...
tänkte först se till och få bort de fel jag stör mig på .. såsom bakluckan "köpa en likadan från skroten som har glt vingen och samma färgkod"
se överbromsarna då de stör mig de är bes godkända men tar tex 2.5 vänster fram 1.9 höger fram Enligt bes pappret så känns lite skummt vid pall nit fixa till handbromsen i samma veva
byta dimljusen så man har 1 par fungerade ev 2 extraljus till
Sen tänke jag lite värre ljud i denna bil då alla bilar jag haft varit kasst original ljud.
bättre stereo nya högtalare i dörrarna 1 par i hatthylan steg bas osv.
Färdator som nån nämnde tidigare lär va enkelt och byta kul extra lull funktion
ev nått annat rör så ger bättre ljud annars får original duga så länge .
sen kankse nå mer saker vart efter beronde på vart efter man får råd då man jobbar lite då och då och ibland inte så de är vell lite av de som man kommer göra och efter som man tänkte ha bilen 5-6 år"då den är rätt bilig i drift drar inte så jätte mkt soppa gämför mot vad jag är van med inte gått så överdrivet långt" så hinner man nog säkert med och göra mer än så ... och äre så de flyter på med jobbet så man får råd med en 850 T5 så blire även en sån och hålla på med
hoppas de gav lite bättre svar på dina frågor