3 december 2009
Trådstartare
Update: Tjenare nu var det dax för en liten update igen. Har nu valt att ställa av bilen eftersom jag inte kör speciellt mycket med den just nu. Och eftersom jag inte har några pengar. Det tråkiga är dock att jag skulle vilja få in bilen i ett garage men man kan inte få allt här i världen. Funderar lite på att köpa en kapell och dra över bilen så den står lite skyddad iallafall. Men vi får se hur det blir med det:)
Idag la jag iallafall en beställning på 3st Xenon kit från VVME.com, Det blir alltså Xenon i både hel,halv och dimljusen. 8000k i dimljusen och halvljus och 12000k i helljusen. Kommer nog bli riktigt bra. Hoppas på att de hinner komma innan jul bara så man har lite att göra med bilen.
Annars kommer det inte hända så mycket mer framöver. Har fått lite problem med dioderna i mätarhuset. När jag fick igång bilen igår så funkade inte hastighetesmätaren eller temp och tankmätaren, färdatorn funkade inte iheller, Och miltalen osv stog på 000000. Efter en stunds körning så slocknade 2st dioder i mätarhuset och det luktade lite bränt. Jag hoppas nu på att det inte har blivit någon kortslutning eller så och att mätarhuset inte har tagit skada av det här. Så det blir till att riva ner instrumentbrädan igen nu någon dag och kolla hur det ser ut. Bilen gick även i nödläge av någon konstig anledning och hade bara laddtryck på 0.4 istället för 0.8-0.9 som den brukar ha. Så ska testa koppla bort batteriet en stund och se om det rättar till sig sen. Förhoppningsvis är det inget allvarligt men med min otur så vet man aldrig.
Senast redigerat av Jolle87 (7 december 2009)