3474
Sök

Ang dumpventil på volvo 850 t5! hjälp för en rookie :)

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
hallå, blev lycklig ägare av en volvo 850 t5 igår wink och har lite frågor angående dumpventil samt öppetsportfilter på dom, jag lyckas inte hitta vars dumpen sitter på bilen yikes är det en sån här jobbig dump som sitter på turbon eller? sen undra jag om man kan kasta på ett sportfilter med bra avskärming om lmm tar stryk av det eller?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
29 oktober 2009
dumpen är integrerad i turbon, ja.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

744 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
ursh, då orka man inte byta då blir det och köra med orginal, men angående öppet filter kan det funka fint med bra avskärmning eller ? smile

36 Inlägg
29 oktober 2009
jaa det ska inte vara några större problem:D funkat felfritt på min dumpar fint me

744 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
så ett sånt här http://www.xtremt.se/?artnr=Dump.kit850 skulle passa fint på min då eller ? smile

ArtDirector
462 Inlägg
29 oktober 2009
Ett tips är ju att införskaffa JBR´s kompletta dump.kit till din bil... Snygg ventil, bra funktion och underbart ljud.. Och är absolut inte så svårt att montera som man kan tro även fast den orginal sitter på huset...

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

744 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
okej okej ,nu har jag då beställt ett optiflow filter från bsr hoppas det kommer låta lite mer än orginal nu smile

Sök