3386
Sök

Vattnet bara försvinner!!

42 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
hej har en fråga.
Jag har en volvo 855 t5 och den dricker vatten som fan. jag får fylla på 2ggr om dan. den läcker inte från nått vad jag har sett iallafall. nån som vet??

tack på förhand:)

7 100 Inlägg
30 oktober 2009
blockpacknigen som har gett upp.hur der set ut på undersidan av oljelocket?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
30 oktober 2009
kan va värmepaketet kan va toppackningen som är körd kan även va nån dold lite trevlig kylarslang nånstans som man inte tänker på

664 Inlägg
31 oktober 2009
MrEricsson skrev:
kan va värmepaketet kan va toppackningen som är körd kan även va nån dold lite trevlig kylarslang nånstans som man inte tänker på

OM värmepaket va dåligt så lovar jag att det hade märkt ganska fort vill ha lova

1 207 Inlägg
31 oktober 2009
Retepoj skrev:
MrEricsson skrev:

OM värmepaket va dåligt så lovar jag att det hade märkt ganska fort vill ha lova

Gamm audi 80'n jag hade läckte lite ur värmepaketet och det enda tecknet man fick var att bilen dels drog vatten och att mattan på förarsidan var blöt.

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
31 oktober 2009
automatlåda? vit rök i avgassystemet?

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

Stabil som fan
304 Inlägg
2 november 2009
Ja eller för att skriva något enkelt så kan du ju ha hål i kylaren? tongue

Evolution Garage
394 Inlägg
2 november 2009
Vattenpumpen är ju även det en klassiker när det kommer till att läcka vatten.

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

28 Inlägg
2 november 2009
hadde samma fel på min v70 i sommras och det kalaset slutade på styvt 12 lakan för bytet av topp packningen. så mitt tipps är topp packningen. kolla vatten i oljan eller olja i vattnet. om automat kolla vatten i låd oljan o så. det var så det var på min volvo. gick bra o så men fick fylla vatten flera ggr om dan o så vart det bak tryck. det sprutade vatten ur expkärlet fast locket satt på.

med tanke på priset så bytte killen som gjorde jobbet ut en massa. pinn bultarna till toppen, planing olja oljefilter sotningssats låd oljan och tändstift.

inte så roligt men vad ska man göra.. bara att betala o se glad ut.

Sök