jag böt på min 760Tic -90
plockade allt ifrån en vanlig 940, och det var ju självklart inte rätt svänghjul,
ända skillnaden var att jag inte kunde nollställa motorn och gå efter dom inställningarna, fick vrida svänghjulet ett hål hela tiden och prova tills den gick bra.
men pedalställ, eller det behöver du igentligen inte byta, redan klart, bara hänga dit pedalen, sen om du ska ha hyd koppling så måste du ha dom grejerna.
sedan får du sätta dit en koppling, styrlagret för lådan i veven, växellådsbalk, kardan, sen får du som nån annan skrev även koppla bort startspärren, men det är bara två flatstift med en kabelbit imellan som ska tryckas ner i en en koppling.
men sen dyker nästa tråkiga grej upp.
På aut lådan så har du ju shiftlocken som du trycker på knappen på sidan.
dom kablarna tänkte jag att det är ju perfekt, då har man styrningen till od´n på m46an. men ikke, det är så att på aut lådan så ligger det hela tiden ström på, och när man trycker på knappen så bryter den strömmen, på od´n ska det vara tvärtom, den ska ju få ström när man trycker på knappen..
slet bort relä´t till den, men har inte kommit längre än så. kom annat i vägen,
Men tänkte mest kolla om man kan byta ut det relät mot ett som istället öppnar spänningen när man trycker på knappen!
bara skicka pm om du har några funderingar, så kan jag nog svara på det!
tog mig två kvällar efter jobbet att byta från aut till manuell, så det är låter större än vad det är!
/krille