2999
Sök

Ingen gnista (Chrysler Stratus '95 V6)

22 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
hej jag har en chrysler  stratus 95 v6 2,5 l bilen bara la av en dag kollade med phillipssons felkoder och dessa var helt ok från till fördelaren men ingen gnista bytt fördelare inget händer. har en v40 98 1,6 startar går bra på tomgång oljelampan lyser hela tiden och när jag gasar knackar han oljenivå normal ?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
1 november 2009
på chryslern har du provat att byta tändspole eller kommer det gnista därifrån gör det det så prova byta kabeln mellan spole och fördelare är kabeln gammal kan det bli överslag mot karossen på volvon kan du prova byta oljan och oljefilter så kanske det blir bra för om den knackar och oljelampan lyser så är oljetrycket för dåligt.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

22 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
kan oljepumpen orsaka dålig oljetryck

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
1 november 2009
ja

eller bra
Senast redigerat av NITROUS (1 november 2009)

22 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
var sitter tändspolen på en chrysler stratus

10 Inlägg
1 november 2009
Följ kabeln som sitter i mitten på fördelaren så sitter den andra änden i tändspolen cool

22 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
jag har hela dagen varit i motorn och funnit att jordkabeln var av från växelådan till motorn drog en ny direkt från karossen till motorn men ingen gnista? tändspolen sitter väl i fördelaren på dessa?

22 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
hittade tändspolen i fördelaren ström 9.6 till fördelaren men ingen gnista kommer kan spolen i fördelaren gett sig?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
4 november 2009
du kanske har för låg batterispänning prova ta en mulitmeter och mät upp över tändspolen medan en kompis drar på starten har du ingen multimeter så åk till en verkstad och ta emd lite fikabröd så kanske dom hjälper dig.

Sök