3535
Sök

Skada sig på jobbet, vad har du lyckats med?

1 163 Inlägg
6 november 2009
Hmm...

Snubblade på vägen ut ur en Svetruck, drygt 1.5m till marken så jag hoppar men landar på ett virkesströ så hela kroppsvikten på en fot som viker sig.
Den blev blå och fin... Kortet är taget en vecka efter jag stukade den av min dåvarande flickvän.
http://i595.photobucket.com/albums/tt38/joel_vbg/Blandat/Minfossing1.jpg?t=1257538736
Stukar foten lätt som fan numera och får ofta ha krycka ett par dagar, lite trist...

Har snittat upp handen med, hade mattkniv till att öppna tidningsbuntar med, missade buntbandet och skar upp ett 6cm långt jack mellan tummen och pekfingret.
Skoj, blödde rätt bra...

Lastade en lastbil en gång med, bildelar alltihop.
Tar en stor pall med bilbatterier, den väger en del.
Drar på den på bilen men när jag ska vända den så vill den fortsätta rakt fram, fick handtaget på palliftaren rakt i bröstet och tappade andan rätt bra + 2 sprickor i ett revben.

Har säkert mer men inget man fått ärr av... smile

Industrisnickare
48 Inlägg
7 november 2009
fastnade med handen i en pelarborrmaskin på jobbet en gång så handen vreds med men jag klarade mig som tur e men handsken gick sönder

2 911 Inlägg
8 november 2009
Glömde "chucknyckeln" i svarven när jag startade den.
Slog av två revben och nyckelben

125 Inlägg
8 november 2009
Hade praktik på piscators bilverkstad i storfors i fredags, och skulle skära sönder en jävligt stor kartong, (Hade haft en hjulinställnings maskin i) och då slant jag med den nya morakniven och satte den i mitt högra lår sad
På sjukhuset sa dom att det var ett väldigt fint snitt jag hade gjort wink
Senast redigerat av Martin666 (8 november 2009)

1 482 Inlägg
11 november 2009
Skadat mig endel på jobbet. Mest små saker.
Klämt fingrar
Skurit mig till förbannelse
Missat med slägga/hammare

Sen har jag fått 750V DC i mig.. det gör verkligen skitont tongue

BLT Service
Theracords Music Label

Modell & modeskribent
280 Inlägg
11 november 2009
Skar upp underarmen igår under en plåtning med en trasig spegel & spred blod på
halva spegeln jag låg på. & så säger dom att vi modeller "bara står & ser söta ut" wink
Senast redigerat av Janina (11 november 2009)

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se

HEAVY METAL
765 Inlägg
13 november 2009
Monterar undertak och ljudisolerings abosrbenter.. Jobbade i Gällivare på Aitikgruvan s nya del.  Skruvade bullerskivor i korigerad plåt ( diktmontage) på en plattform byggd på en travers 60 meter upp i luften.. Skulle hjälpa en kolega en bit bort och tänkte mig inte för utan tog ett kliv ner i accesluckan på plattformen ( Luckan skulle givetvis varit stängd ) och slet upp smalbenet på stegen som leder ner till en mindre plattform under som vi lasta materialet på. jag visste att luckan va öppen men det blev bråttom och då glömmer man fort.,!!  lite läskigt va det.,! MVH/ adde
Senast redigerat av Engen (13 november 2009)

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
13 november 2009
Det här var väl inte "jobbets" fel i sig. Men när jag sommarjobbade på ett sågverk för några år sedan så sprack min bukvägg så att det endast var huden som höll kvar tarmarna. Fick åka in akut och lägga in nåt tjosan som skulle hålla tillbaka allt. Dock lär den ha varit "lite sprucken" tidigare, så den gav väl vika till slut.

Det var utan tvekan det mest smärtsamma jag varit med om. Säger som någon annan sa; ibland ska man tacka för morfin alltså. Det gjorde att jag fick bra sömn den natten, samt när som skulle trycka till baka tarmen i magen för att undvika tarmvred. wink

1 874 Inlägg
13 november 2009
jgranath skrev:
Sköt ihop två fingrar på ena handen med spikpistolen på det senaste snickar jobbet jag hade. Spiken gick in genom pekfingret, sen in i långfingret. Jobbiga var bara att spiken också satt i en regel uppe på ett hus tak.

//jgranath

En på morsans sambos jobb gjorde exakt samma sak. Måste göra förbannat ont! :S

1 874 Inlägg
13 november 2009
VolvoHanna skrev:
Vilka grejjer folk har råkat ut för!

Sj är man skrivbordsslav så det värsta man sj råkat ut för är div papercuts, i förra veckan råkade jag dock skära mig rätt duktigt i ena tummen på en papplåda när jag skulle dra fram en kartong med skrivar papper.. Även kontorsarbetare kan råka ut för lättare blodsviten big_smile

Eller "psykiska" skador. Jag sitter på ett kontor hela dagarna, jag också... suck...

Evolution Garage
478 Inlägg
13 november 2009
lyckades på mitt första jobb efter skolan för en himla massa år sedan sätta ett 4cm långt U sift genom hande alltså inte nu rakt igenom den korta vägen där handen är som smalast utan mellan timmen och penfkingret rakt ner mot lillfingret...åd det hållet...
sa till chefen at du får nog skjutsa mig till sjukan..

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
Hexenhammer skrev:
Det här var väl inte "jobbets" fel i sig. Men när jag sommarjobbade på ett sågverk för några år sedan så sprack min bukvägg så att det endast var huden som höll kvar tarmarna. Fick åka in akut och lägga in nåt tjosan som skulle hålla tillbaka allt. Dock lär den ha varit "lite sprucken" tidigare, så den gav väl vika till slut.

Det var utan tvekan det mest smärtsamma jag varit med om. Säger som någon annan sa; ibland ska man tacka för morfin alltså. Det gjorde att jag fick bra sömn den natten, samt när som skulle trycka till baka tarmen i magen för att undvika tarmvred. wink

Mmmm, låter mysigt ! hahah fy fan vilken ångest tongue

110 Inlägg
14 november 2009
jobbar som rörmockare, och så hade vi lite bråttom att få ihop det sista för dagen. så drar en mässingskoppling med skiftnycklarna och drar skapligt hårt, då ger sig kanten på mässingskopplingen så drar skiftnyckeln rakt över käften vilket resulterade i sprucken läpp. blod överallt, så slutade med akten den dagen, mindre lyckat:P

39 Inlägg
15 november 2009
Jobbar inte en, men lyckades förut att ramla ner från ett träd i fyllan och bröt vänster handled så att benpipan stack ut genom skinnet och krossade även foten, hade även slagit i grenar hela vägen ner och slagit sönder hela ansiktet, och även en hjärnskakning. Men hade tur endå, våltade hela vägen ner och landade på ryggen. Hade lika gärnat kunnat brytat ryggen eller nacken. ca 7 m högt hade jag hunnit klättra xD

Och ja jag vet, träd + fylla = idiotiskt  (learning by doing)

EDIT, På en prao så stod jag och jonglerade med stämjärn varpå jag satt en mellan fingrarna, sjönk ner skapligt djupt. Gick till handledaren och sa, hur ska jag göra med dethär då, tejpa ihop skiten eller? Handledaren - Åh fyfan, näe skjussar ner dig till akuten nu lol !
Senast redigerat av getawaymuppen (15 november 2009)

212 Inlägg
15 november 2009
delat vänster pekfinger på längden med rakblad på grund av oförsiktighet, fick fint fastklämt tårna mellan en lastbilst lift och betongkajen gav mig en stortå som bröts på två ställen och en lång-tå (heter det så?!) som bröts den med... det fina med det var att chefen gott tyckte jag kunde jobba dagen ut... underbart att det bara var 10 timmar kvar till man slutade ju wink sånt får en till att gilla sin chef... not! roll

förövrigt är det väl mest småsaker, typ sånt som händer alla... klämer sig, skär sig smått och dylikt... såg att det finns ju definitivt dem här som inte kan vara försäkringsbolagens drömkunder iaf wink

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
JOCKE_ST skrev:
delat vänster pekfinger på längden med rakblad på grund av oförsiktighet, fick fint fastklämt tårna mellan en lastbilst lift och betongkajen gav mig en stortå som bröts på två ställen och en lång-tå (heter det så?!) som bröts den med... det fina med det var att chefen gott tyckte jag kunde jobba dagen ut... underbart att det bara var 10 timmar kvar till man slutade ju wink sånt får en till att gilla sin chef... not! roll

förövrigt är det väl mest småsaker, typ sånt som händer alla... klämer sig, skär sig smått och dylikt... såg att det finns ju definitivt dem här som inte kan vara försäkringsbolagens drömkunder iaf wink

skön chef, min skickade upp mig till akuten direkt tongue  klämskador är nog fan det värsta, går fortf. med bandage efter 3 veckor smile

71 Inlägg
21 november 2009
Skulle tona rutorna på en bil, och satt me ett rakblad (sådant gammal fyrkantigt) och skulle skära till en rundning... Men va fan.. Fastna i en fönsterlist ! Ta i lite me..... AJ FAN ! Där satt den rakt i handen.. Blödde ganska friskt kan ja säga.. Hahaha
Slagit mig ett ex antal gånger me hammaren, satt en skruvmejsel i låret (hade tur, missade pungen me 1cm. ungefär), kört me sån där ståltrissa eller fan de heter (sån där me små stål trådar som man tar bort färg mm. me) på handen, råkar sätta en vinkelslip i benet..

En av kollegorna lyckades sätta en borr rakt i benet också..

246 Inlägg
26 november 2009
Jag har lyckats klämma handen i en dörr(har fortfarande nedsatt rörlighet i två fingrar), ramlat ner från en container, klämt armen mellan två pallar(lastade med 1 ton sand var), fastnat med jackan i hängställningen, fått en stor minoritskiva över mig då smartskallarna som monterade ner dem inte höll koll på vad dom ställde sakerna, blivit tutchad av en 35 tons skylift(enbart blåmärken dock).
Sen så kan man räkna med de saker som har hänt tack vare ouppmärksamma jobbarkompisar. Jag skulle fylla på sand i blästern, och samtidigt så startar killen jag jobbar med maskinen utan att vänta på klartecken, så locket smäller igen. Hade jag haft fingrarna emellan så hade dom blivit klippta direkt. Jävlar vad jag blev förbannad. Samma person har även lyckats kapa elkabeln till hängställningen, så jag blev fast 13 våningar upp. Var tvungen att klättra in genom ett fönster. Han är inte populär hos mig wink

Människor med smak kör bilar med flak!

Med lem
624 Inlägg
26 november 2009
Häfta fast örat i bordet. Men det var iofs frivilligt smile

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se

687 Inlägg
26 november 2009
tertiär kontaminering av OC..

diverse slag, sparkar över olika ställen på kroppen..

biten..

spottad på..

Det är nog allt..

Sök