2562
Sök

Vad jobbar alla med??

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
24 juni 2013
Gronwalls skrev:
Dream_ skrev:
Kör lastmaskin/hjullastare

Vart jobbas det då? samt behöver ni folk? smile

St eriks i Uppsala jobbar jag på! Nja , inte just nu iaf tror jag inte

Det blir som det blir!

42 Inlägg
24 juni 2013
Electrical design engineer står det på visitkortet. Elkonstruktör blir det på svenska.
Jobbar på ÅF i Göteborg.

453 Inlägg
2 juli 2013
Dream_ skrev:

Kul med folk från samma bransch! smile Vad kör du för lastare?

296 Inlägg
2 juli 2013
Timjoh skrev:
Dream_ skrev:

Just nu sitter jag och kör en L70C , på mitt förra jobb körde jag L60F. Så blev ett nerbyte gällande maskin , men man ska inte vara så petig smile vad kör du för nått?

Det blir som det blir!

453 Inlägg
3 juli 2013
Dream_ skrev:
Timjoh skrev:
Dream_ skrev:

Just nu sitter jag och kör en L70C , på mitt förra jobb körde jag L60F. Så blev ett nerbyte gällande maskin , men man ska inte vara så petig smile vad kör du för nått?

Men du kanske fick ett bättre jobb? smile Man ska trivas! Kör en cat 323dl så det är an bandare då!

296 Inlägg
3 juli 2013
Timjoh skrev:
Dream_ skrev:
Timjoh skrev:

Men du kanske fick ett bättre jobb? smile Man ska trivas! Kör en cat 323dl så det är an bandare då!

Bättre vet jag inte , slipper pendla , så mer tid till annat smile se där , trevliga maskiner det smile vart jobbar du ? smile

Det blir som det blir!

453 Inlägg
3 juli 2013
Dream_ skrev:
Timjoh skrev:
Dream_ skrev:

Bättre vet jag inte , slipper pendla , så mer tid till annat smile se där , trevliga maskiner det smile vart jobbar du ? smile

Ja men tid är viktigt! Vad gör du med lastaren? Jodå den är fin! HB transport, ligger i Halmstad smile

296 Inlägg
4 juli 2013
Timjoh skrev:
Dream_ skrev:
Timjoh skrev:

Ja men tid är viktigt! Vad gör du med lastaren? Jodå den är fin! HB transport, ligger i Halmstad smile

Ja men det är det verkligen! Jag kör mestadels pall hantering , kör mot betongfabrik , så lossar banorna med färdiga produkter , kör ut till lagerstället , olika för varje produkt , så blir några pall per dag man kör smile du trivs med att köra bandare eller ? smile

Det blir som det blir!

453 Inlägg
4 juli 2013
Dream_ skrev:
Timjoh skrev:
Dream_ skrev:

Ja men det är det verkligen! Jag kör mestadels pall hantering , kör mot betongfabrik , så lossar banorna med färdiga produkter , kör ut till lagerstället , olika för varje produkt , så blir några pall per dag man kör smile du trivs med att köra bandare eller ? smile

Ja det kan jag tänka mig! Ja fan det gör jag! Gillar inte hjulare något vidare.. gillar att stå stadigt och jobben är ju rätt olika med, till en bandare får du ju större jobb och lite så. En hjulare går ju ofta på mkt finlir och i stan osv. Dom har även börjat tagit över mer och mer från hjullastarna ute på byggen, eftersom dom flesta har gafflar osv till maskinen behövs inte hjullastarna på samma sätt. Och sånt är inte riktigt min grej hehe.

296 Inlägg
4 juli 2013
Timjoh skrev:
Dream_ skrev:
Timjoh skrev:

Ja det kan jag tänka mig! Ja fan det gör jag! Gillar inte hjulare något vidare.. gillar att stå stadigt och jobben är ju rätt olika med, till en bandare får du ju större jobb och lite så. En hjulare går ju ofta på mkt finlir och i stan osv. Dom har även börjat tagit över mer och mer från hjullastarna ute på byggen, eftersom dom flesta har gafflar osv till maskinen behövs inte hjullastarna på samma sätt. Och sånt är inte riktigt min grej hehe.

Jasså , tar bandare över på byggen? Fan vad osmidigt och tex lossa en lastbil hmm men nog är dom användbara på andra ställen. Ja en hjulare går ofta på finlir, men kan även ta på sig mer jobb smile

Det blir som det blir!

:p
52 Inlägg
5 juli 2013
Elektriker! :-)

Öhh
272 Inlägg
453 Inlägg
5 juli 2013
Dream_ skrev:
Timjoh skrev:
Dream_ skrev:

Jasså , tar bandare över på byggen? Fan vad osmidigt och tex lossa en lastbil hmm men nog är dom användbara på andra ställen. Ja en hjulare går ofta på finlir, men kan även ta på sig mer jobb smile

Nej nej haha blev kanske lite knasigt där i texten men menar hjularna självklart wink

S-klass =)
295 Inlägg
5 juli 2013
Fortfarande rörsvetsare.. smile

512 Inlägg
6 juli 2013
Skördar/Skotar förare smile Rottne H20/F18

Totalt okunnig
413 Inlägg
6 juli 2013
Nu jobbar man som montör på Volvo i Torslanda. Ganska stor kontrast mot det jag gjorde innan.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar

68 Inlägg
3 augusti 2013
Kör numera lastbil smile

Dieselgypsy
538 Inlägg
3 augusti 2013
Johanna_E46 skrev:
Kör numera lastbil smile

Att köra lastbil är som att säga att du kör BMW, dvs: Inte mycket wink

Vilken typ av körningar håller du på med? wink

Är själv distrubitionschaufför. Kör C och CE. Körningarna är oftast åt DHL.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

Girls go fast
893 Inlägg
4 augusti 2013
Jobbar dels som personlig assistent och kommer i nästa vecka även börja jobba extra nere i Falu gruva med bla inventeringar, kolla bergväggar som ska fixas osv. Ev kommer jag även köra lite grävmaskin smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

Sök