2975
Sök

Motorolja från Biltema vs mobil1

1 210 Inlägg
3 november 2009
#41
NITROUS skrev:
JapMax skrev:
andersson88 skrev:
:cool:Det är samma olja i biltemas flaskor som statoils
Nej det är det inte, men de tillverkas i samma fabrik.
Jävla skillnad så att säga..
Btw, statoils olja suger ***!
är det så ni gör i motala? stoppar snoppen i billig olja för att titta om den är bra? wink
Haha klockrent lol

5 198 Inlägg
3 november 2009
#42
Va roliga ni är... jämföra olja för 150:- med olja som kostar 500:-

Borde ju säga sej självt att nåt skiljer det ..
Senast redigerat av gamlingen (3 november 2009)

1 210 Inlägg
3 november 2009
#43
Tillsatser som kostar...
Oljan kommer ifrån samma skit ifrån grunden.. fosiler vill säga....

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
3 november 2009
#44
När en bil som gått i normala förhållanden rasar beror det nog på att ägaren slarvat på många fler områden än oljans kvalitét, att serva en bil regelbundet med "skitolja" är bättre än att vansköta bilen och ibland slänga i den bästa och dyraste oljan man kan hitta!

Sen när det gäller oljekurser så upplevde jag den jag var på som en ren PR show där exxon mobile (mobil 1) bara ville förklara hur bra dom var med lite inslag av utbildning.

- Time Attack -

5 198 Inlägg
3 november 2009
#45
fast lika prismässigt och samma klassifisering då borde det inte skkilja nåt

Avstängd
512 Inlägg
3 november 2009
#46
Finns vissa BMW folk som byter den dyraste oljan, och varje 300mil! Och tror det att det blir bättre av det! Har inte mina bilar så länge, kör hellre Biltema olja..

/A.

865 Inlägg
3 november 2009
#47
jag har alltid kört på Castrols olja och kommer aldrig byta märke...


Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
3 november 2009
#48
Tänk så här.

Biltema olja är så mycket billigare än en markes olja att ni kan byta dubbelt så ofta.

Vad tror ni är bäst? 500mil på en olja som faktiskt uppfyller alla krav som ställs från tillverkarna med mera.
Eller 1000mil på en olja som har ett fint namn och dyrare tillsatser som gör oljan knappt märkbart bättre?


Jag själv kör nog på den billigare och byter dubbelt så ofta i stället.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

715 Inlägg
3 november 2009
#49
jag kör på lidl-olja och det funkar bra. 110kr för fem liter. Och jag skulle inte köpt en dyr eftersom jag fyllre på minst en gång i månaden.

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
3 november 2009
#50
Jag rekomenderar att åka til Lantmännen/Granngården. Köp en 20l dunk med olja Som heter Mega Truck. Kostar mellan 500-600. Är oxå en riktigt fin olja.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

Ointresserad.
936 Inlägg
3 november 2009
#51
p-nyhlen skrev:
Jag rekomenderar att åka til Lantmännen/Granngården. Köp en 20l dunk med olja Som heter Mega Truck. Kostar mellan 500-600. Är oxå en riktigt fin olja.
Minst sagt intressant. Hur funkar den i en vässad motor? Givetvis på samma sätt som med en fabriksbil. Men nu menar jag egenskaper osv.

Teabag appreciation club.

Flickspanare
728 Inlägg
3 november 2009
#52
HenkeTIC skrev:
Finns ju en VW Bora i sverige som rullat 15000 mil med 750hk på BILTEMA olja. Vet inte någon som haft problem med biltema oljor i sina bilar. Kör alltid biltema i mina och dom har aldrig rasat.
Jag gör samma, utan några som helst problem.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
3 november 2009
#53
Snitch skrev:
p-nyhlen skrev:
Jag rekomenderar att åka til Lantmännen/Granngården. Köp en 20l dunk med olja Som heter Mega Truck. Kostar mellan 500-600. Är oxå en riktigt fin olja.
Minst sagt intressant. Hur funkar den i en vässad motor? Givetvis på samma sätt som med en fabriksbil. Men nu menar jag egenskaper osv.
Det borde inte vara någa bekymmer. Körde den i min gamla audi.  Men om du är osäker ring och fråga agrol som gör oljan. De ha en grymt bra kundtjänst.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

KUNG
441 Inlägg
3 november 2009
#54
Själv kör jag biltema olja i mina hojar och i min bmw och 180zx'an dock inte i 300an men det ända jag märkt är att biltemas olja luktar skit när den blir varm... hmm

Kan ju säga att min hoj går hårdare än alla era bilar tillsammans och den har inte rasat än... big_smile


Ointresserad.
936 Inlägg
3 november 2009
#55
Mogel skrev:
Kan ju säga att min hoj går hårdare än alla era bilar tillsammans och den har inte rasat än... big_smile
10 poäng mögel lol

Teabag appreciation club.

396 Inlägg
3 november 2009
#56
köp oljan som uppfyller kraven på vad du ska ha i bilen. ta den billigaste, ingen kommer nånsin tacka dej för nåt annat.

32 Inlägg
3 november 2009
#57
Hehe, ganska imponerande att så många "vet" dom får bättre olja bara för att den förpackats annorlunda och kostar 500:- mer, att dom sedan släcker lampor & dyl när dom lämnar hemmet för att spara pengar..... kanske dags att börja i rätt ände... wink


Arg Snickare
875 Inlägg
4 november 2009
#58
är det ingen som kan läsa vad _Bmw_Power_ skrev eller? är det för mycket läsning för er eller?

står ett o annat som är intressant och bra att veta där.

TIPS: LÄS DET!!

Bonntrimmare
620 Inlägg
4 november 2009
#59
AudiTQ-90 skrev:
D_Carlsson skrev:
AudiTQ-90 skrev:
biltemas produkter visst är en del av dom bra men som sagt oljan är som att köpa från okq8 = skit. satsa på en bra olja det lönar sig i längden..
Jag har alltid kört OKQ8 olja inga olje relaterade problem iaf
i en vanlig bruksbil funkar enklare / billiga oljor garanterat.
Om man köper dom dyra då? jag kör på SBK racing i bilen det är igentligen en motorcykel olja men säljarna sa att den funkade lika bra att köra i trimmade bilar och det hade han nog rätt i för jag har kört min e30 i tre år och sladdat på varvstoppet jag ska riva motorn nu i vinter pga knäckt vippa så får jag svart på vitt om det är bra eller dåligt.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

273 Inlägg
4 november 2009
#60
D_Carlsson skrev:
AudiTQ-90 skrev:
D_Carlsson skrev:

Jag har alltid kört OKQ8 olja inga olje relaterade problem iaf
i en vanlig bruksbil funkar enklare / billiga oljor garanterat.
Om man köper dom dyra då? jag kör på SBK racing i bilen det är igentligen en motorcykel olja men säljarna sa att den funkade lika bra att köra i trimmade bilar och det hade han nog rätt i för jag har kört min e30 i tre år och sladdat på varvstoppet jag ska riva motorn nu i vinter pga knäckt vippa så får jag svart på vitt om det är bra eller dåligt.
knäckt vippa är ju mest troligt för att du har övervarvat sen gamla bmw har inte stabila vippor org tongue

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se


Sök