2796
Sök

Går fortfarande dåligt efter topplockspacknings byte

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
15 november 2009
#81
Louksor skrev:
Jo, men du skrev även kamdrev och det sitter på kamaxeln....

Undrar fortfarande hur du lyckats ha sönder det ?

Paaj skrev:
a jag skrev ju de t vevaxeln längst ner


skulle gissa på att krysskilen sa upp sig om han inte drog åt ordentligt.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

79 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
#82
http://www.imagehost.se/images/tceva7v4.jpg

De hjulet lossnade och då ville drevet till vevaxeln glida ut lite. Remskivan slog då av den lilla piggen på drevet.

Är det samma drev till en 940 -91, vet inte motor tyvärr..

79 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
#83
har kollat så dreven sitter rätt. Bytte även stiften, då går den lite bättre men den går fortfarande ojämt när man inte kör på höga varv:S...Någon som vet vad det kan vara.. Den va likadant innan jag tog av de...

79 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
#84
hälp t lite nu gubbar, de e ni ju braa på!!

Forummoderator
26 349 Inlägg
19 november 2009
#85
Säker på att du har nollat remmen på alla ställen? Kolla och dubbelkolla..räcker med så lite för att den skall rubbas och bilen ska gå dåligt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 november 2009
#86
det är samma drev till alla b230 motorer

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 915 Inlägg
19 november 2009
#87
Mät alla givare och se så de funkar.
Kollat fördelarlock & rotor ?
Byt bränslefiltret oxå om det var längesen, alltid bra att göra ibland.

Du är helt säker på att tändkablarna sitter rätt? samma med kamremmen ?
Har du gjort något komptest på motorn ?

Rengör spjällhuset, kolla felkoder.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

79 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
#88
ska kolla så den får gnista på alla 4 stiften. Tändkablarna sitter som de gjorde innan.
såhär.
1-1, 2-2, 3-4, 4-3.
http://www.imagehost.se/images/6gncrokx.jpg

Kammen ska sitta rätt men får la kolla igen. Ska man reglera de på det nedersta drevet till vevaxeln då eller vilket e lättast.
Komptest har jag inte gjort, hur gör man de? o felkoder lika så?
Senast redigerat av Paaj (19 november 2009)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
19 november 2009
#89
har du bytt packningarna till insuget? kolla så alla vakumslangar ser fräscha ut och sitter som de ska?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

79 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
#90
NITROUS skrev:
har du bytt packningarna till insuget? kolla så alla vakumslangar ser fräscha ut och sitter som de ska?

okaaj aa insugspackning är bytt ja.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
19 november 2009
#91
Paaj skrev:
NITROUS skrev:
har du bytt packningarna till insuget? kolla så alla vakumslangar ser fräscha ut och sitter som de ska?

okaaj aa insugspackning är bytt ja.

och slangarna?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

79 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
#92
Gubbar problemet löst! Tändkabel till cylinder 1 va dålig, så nu går den som smort!!big_smile

Tack alla så mycket för hjälpen!!
trevlig helg


Sök