3449
Sök

740 dör på låga varv ibland och inte startar igen

112 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
jag har problem med min 740 ännu en gång nu! de är så här.

Jag startar bilen på en vanlig dag och ska ta nå sväng på stan och allt funkar bra men efter ett tag så är den svag på låga varv så den dör och då försöker jag starta den igen och man får gnugga ungefär 3 till 4 sekunder så startar den, så fortsätter man köra så dör den igen och då startar den igen men dör igen efter och jag kan inte varva upp den heller för då säger den ifrån och dör och så väntar man 40 min då är den normal igen så håller på så där hela tiden!

nån som har nån ide elr nåt?

Jag har bytt Rotor fördelarlock alla tändstift. men kan de va tändhattarna som krånglar? elr vad säger ni??

1 043 Inlägg
3 november 2009
Är det någon gnista när den inte startar?

908 Inlägg
3 november 2009
Vad har du för motor ? kan vara bra att veta (!)

112 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Jag har inte rört bilen nåt först igår förmidda och jag gick ut nu och kolla om den starta men de gjorde den itne den bara gnuggar händer inge mer. bara gnuggar.

mulle mek
679 Inlägg
4 november 2009
Lambi skrev:
Jag har inte rört bilen nåt först igår förmidda och jag gick ut nu och kolla om den starta men de gjorde den itne den bara gnuggar händer inge mer. bara gnuggar.

tändkablarna  kanske ?  soppa pumparna  då ? har du kolla så båda  funkar ?

Gasar tills det Rasar !!!

112 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
tändkablarna ser helt okej ut och soppa pumparna låter och jag har testat med startgas men de gick inte heller!

mulle mek
679 Inlägg
4 november 2009
Lambi skrev:
tändkablarna ser helt okej ut och soppa pumparna låter och jag har testat med startgas men de gick inte heller!

man kan inte säga att dom ser okej ut för det är inne i kablarna det blir avbrott inte utanpå :P. okej aa då får någon annan ta över :P

112 Inlägg
6 november 2009
Trådstartare
Jag bytte nyss Tändspole men de gick inte nå vidare de heller! och bilen startar inte heller på startgas! nån som har nå ide??

562 Inlägg
6 november 2009
Lambi skrev:
Jag bytte nyss Tändspole men de gick inte nå vidare de heller! och bilen startar inte heller på startgas! nån som har nå ide??

resistansmät tändkablarna. Du ska ha kontakt (den ska inte visa oändligt).

9-5 Aero Sedan -05

mulle mek
679 Inlägg
6 november 2009
en bil behöver  luft,bränsle och gnista/värme så kan va nått med luften . men tror det Är nått med tändningen
Senast redigerat av r3zz1 (7 november 2009)

2 Inlägg
6 november 2009
Jag skulle hellre säga att de e tändmodulen. Den sitter på vänster inneskärm, rätt långt fram me 2 skruvar, kan köpa en ny på Biltema eller nåt wink

Kan jag? Ja då.
118 Inlägg
7 november 2009
Jag vet !!!! Jag höll på faktisk på med en 740 i går med samma problem, vi bytta precis allt utan nån förändring, sen bytte vi styrboxen o då gick den som en klocka sen big_smile Prova med det

skogenracing.com for real people and cars..

112 Inlägg
7 november 2009
Trådstartare
Kan alltid göra ett försök med styrboxern! smile

Kan jag? Ja då.
118 Inlägg
7 november 2009
Lambi skrev:
Kan alltid göra ett försök med styrboxern! smile

Ja gör det big_smile

skogenracing.com for real people and cars..

2 Inlägg
13 december 2009
Funkar den än Lambi? ^^

42 Inlägg
13 december 2009
Men alltså hadde du nån gnista?? du svarade väl aldrig på det. mäta tändkablarna hade jag nog gjort innan jag bytte styrbox

6 632 Inlägg
13 december 2009
Om du provade med startgas och de inte gick så är felet att du inte får någon bensin

De/Dem

Jävel
2 018 Inlägg
13 december 2009
eller en kondensator som e paj?

You got to risk it, to get the biscuit :)

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
13 december 2009
Som du beskriver felet så låter det som att tändmodulen är på väg att lägga av. Byt den hellre än att byta nån av styrboxarna (såvida du inte har några liggandes). Finns ingen anledning att börja felsöka i den minst troliga och absolut dyraste änden.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Sök