3698
Sök

Försäkring Nissan 200sx S13?

86 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Tjena!

Jag ska till att försäkra min 200sx någon som har förslag på försäkringsbolag som inte är svin dyra?

Ringde moderna försäkringar som annonserar att dom har billigast bilförsäkring dom ville ha 12 000 om år. nästan dubbelt så mycket som trygghansa.

Skulle vara väldigt tacksam för hjälp.

MVH
Björn

806 Inlägg
3 november 2009
A ta trygghansa då

86 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
lodiseN skrev:
A ta trygghansa då

har kollat med Atava nu och dom är ännu billigare.. 5040:- per år.
så de får nog bli dom om ingen annan har något tips?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
3 november 2009
finns väl någon entusiast försäkring genom någon klubb till 200 s13?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
3 november 2009
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=151679

Du kan ju läsa om vad andra tycker och tänker om Atava. Jag har tyvärr bara hört dåligt om dom.

Allt för den där jävla hatten!

806 Inlägg
3 november 2009
Chuck Norris hade betalat den där extra slanten för trygghansa, för att han har också bara hört dåliga grejer om Atava

"Unloaded"
1 557 Inlägg
3 november 2009
Aldrig haft problem med Atava, har två bilar där nu och det kostar mig lika mkt som EN bil skulle kostat på ett försäkringsbolag med riktigt servicecenter. Kvadda inte bilen bara ;P

"When innovation meets passion!"

181 Inlägg
3 november 2009
lodiseN skrev:
Chuck Norris hade betalat den där extra slanten för trygghansa, för att han har också bara hört dåliga grejer om Atava

Chuck norris doesn't need insurance, he is an insurance........ of death!

86 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
okok de verkar bli länsförsäkringar istället nu!

dom verkar inte häller tok dyra..

7 120 Inlägg
4 november 2009
Jag har länsförsäkringar, funkar bra än så länge smile

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
4 november 2009
kolla på www.insplanet.se eller ring 0851000049, en som jobbar på insplanet.. Gav mig riktigt bra priser som han hitta å pruta m.m!

T ex min Honda får jag köra 3000 mil hos Sveland, skulle ha kostat mig 870/månaden-trafik. Men han fick ner den till 615 ist ! smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
4 november 2009
actioncrew skrev:
okok de verkar bli länsförsäkringar istället nu!

dom verkar inte häller tok dyra..

Länsförsäkringar rekommenderar jag varmt!
Har aldrig haft problem med dom under den tiden jag haft dom smile

Allt för den där jävla hatten!

342 Inlägg
4 november 2009
Insplanet ger jag inte fem öre för ...
Deras rådgivare verkar inte ha någon koll alls.
De bommade mycket grovt två gånger av två möjliga när jag testade dem.
Båda gånger behövde jag bara ringa ett samtal till en av landets största försäkringsbolag och jag fick omgående en årspremie som motsvarade drygt hälften av den som Insplanet menade var lägsta möjliga.

Hade jag lytt deras råd så hade jag förlorat nästan 5.000 kronor per år i onödan. Vid båda tillfällen!!!
Och då är det ändå en normal vanlig försäkring jag har idag, med normala självrisker och utan en massa förbehåll och krav för att försäkringen ska gälla.

Hur Insplanet lyckas bomma ett av landets största försäkringsbolag är för mig en stor gåta.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

1 653 Inlägg
4 november 2009
du måste ringa runt till alla bolag, det skiljer så hej vilt mellan bolag och vem som ska försäkras.
Den ena är kanske jättebillig på Trygghansa medans den andra e svindyr...

att folk aldrig lär sig att försäkring är en personlig grej, spelar ingen roll vad andra betalar för det kommer skilja hundralappar/tusenlappar ändå när du själv ringer samma bilag.

så, ENDA vettiga är att du ringer runt själv till alla försäkringsbolag och får prisuppgift för just dig och väljer sen det du känner som vettigast, läs det finstilta bara, för billigast är väldigt ofta sämst också när det kommer till villkor...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

517 Inlägg
4 november 2009
9Femma skrev:
Insplanet ger jag inte fem öre för ...
Deras rådgivare verkar inte ha någon koll alls.
De bommade mycket grovt två gånger av två möjliga när jag testade dem.
Båda gånger behövde jag bara ringa ett samtal till en av landets största försäkringsbolag och jag fick omgående en årspremie som motsvarade drygt hälften av den som Insplanet menade var lägsta möjliga.

Hade jag lytt deras råd så hade jag förlorat nästan 5.000 kronor per år i onödan. Vid båda tillfällen!!!
Och då är det ändå en normal vanlig försäkring jag har idag, med normala självrisker och utan en massa förbehåll och krav för att försäkringen ska gälla.

Hur Insplanet lyckas bomma ett av landets största försäkringsbolag är för mig en stor gåta.

+1

Jag reggade mig på insplanet då jag inte hade möjligheten eller tiden att ringa runt och jämnföra priser.
Jag vart uppringd nästa dag av en rådgivare och han lät väl inte sådär positiv... Helförsäkringen på en 200sx lega på 23.000kr/år och uppåt, billigare än så blev det inte enligt honom yikes När jag väl tog mig tiden och letade själv så sparade jag omkring 15.000:- på försäkringen.

Sök