Hey ! min bror skulle byta en bromsslang på calibran, men nått gick snett så det vart luft i systemet och en lampa på panelen tändes..en rund ring med korta sträck på sidorna...hoppas ni förstår hehe men iaf idag så luftade jag bromsarna och nu funker dom RUSKIGT bra, tror dom aldrif funkat så här bra Men iaf ett problem kvarstår, LAMPJÄVELN lyser ? ska man nolla den på nått sett ? har för mig att man var tvungen och göra det på volvo 740 om jag inte minn helt fel...
Så nån som vet ? för den ska in på bes snart, och dom lär inte gilla den lampan
men den lampan lyser ju när man får för lite bromsvätska. har du ingen instruktionsbok? förmodligen rann det ut när det gick snett och du fick luft i systemet.
Rund ring med små sträck runt om är förslitningsvarning. Kolla så att förslitningsgivarna på bromsbeläggen är hela för den lampan indikerar bara bromsbeläggens skick... Inget ont mot din bror men jag tror han har råkat slita av/loss kabeln till givaren när han bytte slangen
Rund ring med små sträck runt om är förslitningsvarning. Kolla så att förslitningsgivarna på bromsbeläggen är hela för den lampan indikerar bara bromsbeläggens skick... Inget ont mot din bror men jag tror han har råkat slita av/loss kabeln till givaren när han bytte slangen
Jaha ! men det stämmer den var av ju men ja tejpa ihop dom men den lyser fortfarande, kanske ska skifta dom