3109
Sök

Vad har du haft för problem med din BMW

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 september 2012
#81
Jag ser den här tråden snarare som ett bevis på vilken kapacitet, i positiv och negativ bemärkelse, som varumärket BMW besitter. Några enstaka exempel på nya och 30år gamla bilar som varit behäftade med fel eller krävt dyra reparationer och genast haglar konstateranden om att bilarna är skräp. Fina att köra, men likväl underförstått skräp.

Att antalet skräckhistorier, allvarliga fel eller höga reparationskostnader knappast är färre hos andra märken ignoreras. Toyota återkallade nyligen en stor mängd bilar (Avensis/Rav4) bland annat i Sverige för att bakvagnen riskerar att lossna eller vika sig, men det tog ingen särskilt stor notis om. Men när BMW i veckan återkallar nya M5/M6 F1x för att oljepumpen är bristfällig går diskussionerna varma om märket på olika forum med en gång.

Likväl vågar jag påstå att potentiellt motorhaveri på några enstaka bilar av en modell som började tillverkas Juli 2012 är något mindre allvarligt än bristfällig säkerhet på två populära Toyota-modeller som tillverkats och sålts sedan 2006 i ena fallet.

Men det är mycket roligare att prata om och komma ihåg när en BMW felar!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

886 Inlägg
23 september 2012
#82
Rquired skrev:
Jag ser den här tråden snarare som ett bevis på vilken kapacitet, i positiv och negativ bemärkelse, som varumärket BMW besitter. Några enstaka exempel på nya och 30år gamla bilar som varit behäftade med fel eller krävt dyra reparationer och genast haglar konstateranden om att bilarna är skräp. Fina att köra, men likväl underförstått skräp.

Att antalet skräckhistorier, allvarliga fel eller höga reparationskostnader knappast är färre hos andra märken ignoreras. Toyota återkallade nyligen en stor mängd bilar (Avensis/Rav4) bland annat i Sverige för att bakvagnen riskerar att lossna eller vika sig, men det tog ingen särskilt stor notis om. Men när BMW i veckan återkallar nya M5/M6 F1x för att oljepumpen är bristfällig går diskussionerna varma om märket på olika forum med en gång.

Likväl vågar jag påstå att potentiellt motorhaveri på några enstaka bilar av en modell som började tillverkas Juli 2012 är något mindre allvarligt än bristfällig säkerhet på två populära Toyota-modeller som tillverkats och sålts sedan 2006 i ena fallet.

Men det är mycket roligare att prata om och komma ihåg när en BMW felar!

Med risk för att få skit så tror jag att skillnaden är att folk inte är avundsjuka på toyotaägare. wink

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 september 2012
#83
Återkallade bilar har inget med reparationer i 30.000 kronorsklassen på den egna bilen där garantin inte gäller. Tyvärr, dina argument spricker Rq.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 412 Inlägg
23 september 2012
#84
Rquired skrev:
Men det är mycket roligare att prata om och komma ihåg när en BMW felar!

Det beror nog delvis på att en del BMW ägare försöker övertyga världen om att det bilmärket är totalt överlägset på alla sätt och har aldrig byggt någon dålig modell.
Om det nu blir problem så beror det tveklöst på att bilen blivit dåligt underhållen.

Och alla som inte har en BMW är naturligtvis bara avundsjuka.

Jag syftar inte specifikt på dig utan mer allmänt.

BMW är ju ett helt okej märke som byggt en del riktigt bra bilar, men som alla andra så har även dom dåliga sidor och är inte heller bilar som alla gillar.
Senast redigerat av OpelP1 (23 september 2012)

Evildan
23 september 2012
#85
caromania skrev:
OpelP1 skrev:
caromania skrev:

Har du några tips på bra specialister i Halland? Jag tror inte husläkaren kan klara den nöten.

big_smile

Du kommer att få en wall of text från en viss bmw fantast snart. tongue

Jag riskerar både det ena och det andra, but hey, that's my game.

Saken är den att jag skulle kunna tänka mig en BMW själv då det är otroligt fina bilar att köra, men 20 års bilägande och erfarenheter från andra människors bilägande gör att jag vet hur psatans dyrt det kan bli. Absurda sjuka vansinniga mängder pengar om man har otur. Och faktum kvarstår. Faktiskt. Att det finns alternativ om blir billigare och är lika trevliga att köra.

En bekant köpte en 120 eller något sådant. En bensinare. Kanske var en 118. Ny bil var det ialla fall. Något, som jag inte minns gick sönder under garantitiden. BMW tog tillbaka bilen för att laga den och de fick en hyrbil, en Toyota. Efter 2 månader (!!!) hade man lokaliserat felet, lagt ner 100.000 på det och de fick tillbaka bilen. De tackade då, lämnade tillbaka den igen och kör numera en... Ja, gissa.

Jag drar till med en vågad gissning....Toyota?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 september 2012
#86
caromania skrev:
Återkallade bilar har inget med reparationer i 30.000 kronorsklassen på den egna bilen där garantin inte gäller. Tyvärr, dina argument spricker Rq.

Och det inträffar aldrig på bilar av andra märken än BMW?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Evildan
23 september 2012
#87
OpelP1 skrev:
Rquired skrev:
Men det är mycket roligare att prata om och komma ihåg när en BMW felar!

Det beror nog delvis på att en del BMW ägare försöker övertyga världen om att det bilmärket är totalt överlägset på alla sätt och har aldrig byggt någon dålig modell.
Och om det nu blir problem så beror det tveklöst på att bilen blivit dåligt underhållen.
Och alla som inte har en BMW är naturligtvis bara avundsjuka.

Jag syftar inte specifikt på dig utan mer allmänt.

Jag har en liten teori om detta. Den pekar inte heller på ngn specifik person utan är en mera allmänt vedertagen teori om varför man försvarar ett dyrt varumärke.
Låt oss ponera att du köper dig en välutrustad BMW 3-serie för 400000kr, det är inte den dyraste av bilar men likväl en rätt stor summa pengar mera än förslagsvis en lika stor påplockad Avensis för 250000kr, vad kan då denna BMW för 150000kr mera göra som inte Avensisen kan?? Inte ngt?

Likaså om du köper dig ett Breitlingur kontra en Casio, bägge visar tiden men du har betalt väldigt mkt mera pengar för det ena alternativet, om du nu skulle själv påstå att ditt Breitlingur inte var prisvärt och du borde köpt det billigare alternativet istället...då framstår du som ngt bakom flötet då du betalt en ohyggligt massa extra pengar för en funktion som finns tillgänglig för en mindre summa och därav känner du dig eventuellt tvungen att styvnackat försvara det dyrare alternativet för att just inte framstå som en (fyll i själv)
Senast redigerat av Evildan (23 september 2012)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 september 2012
#88
OpelP1 skrev:
Rquired skrev:
Men det är mycket roligare att prata om och komma ihåg när en BMW felar!

Det beror nog delvis på att en del BMW ägare försöker övertyga världen om att det bilmärket är totalt överlägset på alla sätt och har aldrig byggt någon dålig modell.
Om det nu blir problem så beror det tveklöst på att bilen blivit dåligt underhållen.

Och alla som inte har en BMW är naturligtvis bara avundsjuka.

Jag syftar inte specifikt på dig utan mer allmänt.

BMW är ju ett helt okej märke som byggt en del riktigt bra bilar, men som alla andra så har även dom dåliga sidor och är inte heller bilar som alla gillar.

Jo det finns gott om BMW-fanatiker, på samma sätt som det finns gott om Volvo, Mercedes, Audi eller Toyota-fanatiker. Jag vågar påstå att Volvo är det märke som just i Sverige har den absolut största gruppen fanatiker till ägare som försvarar sitt bilmärke i vått och torrt och håller sig till samma märke oberoende av att Volvo´s produkter stigit i kraftigt pris i förhållande till andra märken i och med Volvo´s spirande premium-ambitioner.

Och fallit i kvalité i motsvarande omfattning, 2/7/900-modellernas enkla konstruktion är ett minne blott och Volvo har rent statistiskt blivit en sämre bil än genomsnittet. Likväl har det fortfarande varit Sverige´s mest populära bil under denna period på kanske 20år.

Men ditt inlägg förklarar ändå inte varför BMW än idag är lite extra tacksamt att skicka pikar mot, och varför man ens skulle döma ut ett helt märke för att någon BMW-ägare försökt trycka upp sitt bilval i ens ansikte?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 482 Inlägg
23 september 2012
#89
http://i136.photobucket.com/albums/q195/Noxxxer/Bmw/Kolv.jpg

rollrollroll

BLT Service
Theracords Music Label

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 september 2012
#90
Rquired skrev:
caromania skrev:
Återkallade bilar har inget med reparationer i 30.000 kronorsklassen på den egna bilen där garantin inte gäller. Tyvärr, dina argument spricker Rq.

Och det inträffar aldrig på bilar av andra märken än BMW?

Jo, Mercedes är riktiga pengaslukare också om det vill sig illa. Sedan är ju Jaguar och de "finare" italienska bilarna inte så billiga att äga. Kanske en Porsche ska ha lite fetar plånbok också. Men för en ordinär vagn som en BMW är så är de nog utan tvekan dyrast att reparera om man har otur. (Som jag skrev där uppe...)
Jag förlitar mig inte på tur. Jag har helt enkelt för dålig inkomst, så jag köper ingen bil där jag riskerar reparationer för 1-2 månadslöner. Lite tänker jag just nu på killen som skulle hosta upp 16k för sin fabriksrenoverade styrväxel på en BMW 540. Min kostar 850kr. Ny. Så kan det gå. Hoppsan Kerstin.

Bromsbytet jag skrev om för någon månad sedan. 28.000kr för att byta skivor och belägg på en X3. Kom igen. Varför ringer ingen polisen?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 412 Inlägg
23 september 2012
#91
Rquired skrev:
OpelP1 skrev:
Rquired skrev:
Men det är mycket roligare att prata om och komma ihåg när en BMW felar!

Det beror nog delvis på att en del BMW ägare försöker övertyga världen om att det bilmärket är totalt överlägset på alla sätt och har aldrig byggt någon dålig modell.
Om det nu blir problem så beror det tveklöst på att bilen blivit dåligt underhållen.

Och alla som inte har en BMW är naturligtvis bara avundsjuka.

Jag syftar inte specifikt på dig utan mer allmänt.

BMW är ju ett helt okej märke som byggt en del riktigt bra bilar, men som alla andra så har även dom dåliga sidor och är inte heller bilar som alla gillar.

Jo det finns gott om BMW-fanatiker, på samma sätt som det finns gott om Volvo, Mercedes, Audi eller Toyota-fanatiker. Jag vågar påstå att Volvo är det märke som just i Sverige har den absolut största gruppen fanatiker till ägare som försvarar sitt bilmärke i vått och torrt och håller sig till samma märke oberoende av att Volvo´s produkter stigit i kraftigt pris i förhållande till andra märken i och med Volvo´s spirande premium-ambitioner.

Och fallit i kvalité i motsvarande omfattning, 2/7/900-modellernas enkla konstruktion är ett minne blott och Volvo har rent statistiskt blivit en sämre bil än genomsnittet. Likväl har det fortfarande varit Sverige´s mest populära bil under denna period på kanske 20år.

Men ditt inlägg förklarar ändå inte varför BMW än idag är lite extra tacksamt att skicka pikar mot, och varför man ens skulle döma ut ett helt märke för att någon BMW-ägare försökt trycka upp sitt bilval i ens ansikte?

Jag anser nog att BMW-fanatikerna med sin översittar attityd är värst, och då blir ju naturligtvis folk lite extra kvicka på att påpeka fel som uppstår på dom.


För att skriva ett ontopic inlägg så får jag väl nämna att det jag behövde byta på min E39 520 Touring -98 var en främre länkarm ink bussning och ett gäng glödlampor sä det var väl ingen katastrof direkt.
Hade bilen någon månad bara.
Senast redigerat av OpelP1 (23 september 2012)

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 september 2012
#92
OpelP1 skrev:
För att skriva ett ontopic inlägg så får jag väl nämna att det jag behövde byta på min E39 520 Touring -98 var en främre länkarm ink bussning och ett gäng glödlampor sä det var väl ingen katastrof direkt.
Hade bilen någon månad bara.

Okej, du bytte länkarm och "ett gäng" glödlampor. På en månad? neutral Vad är en katastrof för dig?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 september 2012
#93
caromania skrev:
Rquired skrev:
caromania skrev:
Återkallade bilar har inget med reparationer i 30.000 kronorsklassen på den egna bilen där garantin inte gäller. Tyvärr, dina argument spricker Rq.

Och det inträffar aldrig på bilar av andra märken än BMW?

Jo, Mercedes är riktiga pengaslukare också om det vill sig illa. Sedan är ju Jaguar och de "finare" italienska bilarna inte så billiga att äga. Kanske en Porsche ska ha lite fetar plånbok också. Men för en ordinär vagn som en BMW är så är de nog utan tvekan dyrast att reparera om man har otur. (Som jag skrev där uppe...)
Jag förlitar mig inte på tur. Jag har helt enkelt för dålig inkomst, så jag köper ingen bil där jag riskerar reparationer för 1-2 månadslöner. Lite tänker jag just nu på killen som skulle hosta upp 16k för sin fabriksrenoverade styrväxel på en BMW 540. Min kostar 850kr. Ny. Så kan det gå. Hoppsan Kerstin.

Bromsbytet jag skrev om för någon månad sedan. 28.000kr för att byta skivor och belägg på en X3. Kom igen. Varför ringer ingen polisen?

Och Lexus, Toyota, Volvo? Det finns minst lika många exempel när dessa vagnar krävt reparationer för bra mycket mer än 30.000:-.

Du är helt fel ute med dina exempel, betalar man 28.000:- för att byta bromsar på en BMW X3 är man tvärt om inte riktigt klok i huvudet eftersom det är tre gånger så dyrt som vad en vettig och ärlig auktoriserad verkstad tar för bytet. Skivor och belägg inklusive arbetet till en 535d kostade något över 10.000:-, och den modellen som delvis delar bromsar med M5 V10 på 500hk har betydligt kraftigare och dyrare delar än någon av X3-modellerna har.

Att bilägare, oavsett vilket märke de kör, blir överdebiterade av verkstaden är åter igen inget bilmärket kan lastas för. Eventuellt att den genomsnittlige BMW-ägaren är mindre priskänslig än de som kör "billigare" märken och därmed har lite lättare att gå på en sådan nöt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 412 Inlägg
23 september 2012
#94
caromania skrev:
OpelP1 skrev:
För att skriva ett ontopic inlägg så får jag väl nämna att det jag behövde byta på min E39 520 Touring -98 var en främre länkarm ink bussning och ett gäng glödlampor sä det var väl ingen katastrof direkt.
Hade bilen någon månad bara.

Okej, du bytte länkarm och "ett gäng" glödlampor. På en månad? neutral Vad är en katastrof för dig?

Tja, saab v4:an rasade motorn på efter 6 mil då balansaxeln koxat igen pga stillestånd.

Rekord -60:an blev det kopplingsbyte på dagen efter köp pga gubbkörd, en månad senare gav sig 3 vevlager och ett ramlager pga oljeslam i tråget efter 30 års stillestånd.

Så en länkarm är ganska okej tycker jag även om bilen var avsevärt mycket nyare.

Glödlampor käkade den friskt men det gjorde även morsans MB w210 när det var nästan ny.

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 september 2012
#95
Rquired skrev:
caromania skrev:
Rquired skrev:

Och det inträffar aldrig på bilar av andra märken än BMW?

Jo, Mercedes är riktiga pengaslukare också om det vill sig illa. Sedan är ju Jaguar och de "finare" italienska bilarna inte så billiga att äga. Kanske en Porsche ska ha lite fetar plånbok också. Men för en ordinär vagn som en BMW är så är de nog utan tvekan dyrast att reparera om man har otur. (Som jag skrev där uppe...)
Jag förlitar mig inte på tur. Jag har helt enkelt för dålig inkomst, så jag köper ingen bil där jag riskerar reparationer för 1-2 månadslöner. Lite tänker jag just nu på killen som skulle hosta upp 16k för sin fabriksrenoverade styrväxel på en BMW 540. Min kostar 850kr. Ny. Så kan det gå. Hoppsan Kerstin.

Bromsbytet jag skrev om för någon månad sedan. 28.000kr för att byta skivor och belägg på en X3. Kom igen. Varför ringer ingen polisen?

Och Lexus, Toyota, Volvo? Det finns minst lika många exempel när dessa vagnar krävt reparationer för bra mycket mer än 30.000:-.

Du är helt fel ute med dina exempel, betalar man 28.000:- för att byta bromsar på en BMW X3 är man tvärt om inte riktigt klok i huvudet eftersom det är tre gånger så dyrt som vad en vettig och ärlig auktoriserad verkstad tar för bytet. Skivor och belägg inklusive arbetet till en 535d kostade något över 10.000:-, och den modellen som delvis delar bromsar med M5 V10 på 500hk har betydligt kraftigare och dyrare delar än någon av X3-modellerna har.

Att bilägare, oavsett vilket märke de kör, blir överdebiterade av verkstaden är åter igen inget bilmärket kan lastas för. Eventuellt att den genomsnittlige BMW-ägaren är mindre priskänslig än de som kör "billigare" märken och därmed har lite lättare att gå på en sådan nöt.

Okej, du vinner. BMW är inte dyrare att äga än någon annan bil. (Är den rent av billigare?) Dessutom håller de bättre tolkar jag det som? Kanske ska jag byta min Honda Accord mot en 325 då, eftersom de är ganska jämförbara i utrustning, motor, utrymmen, prestanda etc? Eller min har iofs lite mer utrustning men det kan jag leva med. En BMW håller ju trots allt bättre och är ju billigare att äga. Det låter som en bra affär. Fast jag skulle nog sakna det stora bagageutrymmet? Nu känner jag mig kluven...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 067 Inlägg
23 september 2012
#96
MeloveGolf skrev:
caromania skrev:
Det verkar som att flera förstått att de Bayerska kälkarna inte är så billiga att äga

Vem tror att en bil är billig att äga? I sånt fall bör man uppsöka läkare...

Lagade din utsaga lite..   Den var trasig lol


Kan inte påstå att jag tycker BMW är speciellt dyrt att äga.  Sved betydligt mer i plånkan på den tiden jag körde Volvo.  Den var dock nyare än nuvarande bilen.

Går något sönder på min bil så vet jag ju om att den har 28 tusen mil på mätaren så jag blir inte speciellt förvånad.

Händer inte ofta att den jävlas med mig dock.   smile


Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 september 2012
#97
caromania skrev:
Rquired skrev:
caromania skrev:

Jo, Mercedes är riktiga pengaslukare också om det vill sig illa. Sedan är ju Jaguar och de "finare" italienska bilarna inte så billiga att äga. Kanske en Porsche ska ha lite fetar plånbok också. Men för en ordinär vagn som en BMW är så är de nog utan tvekan dyrast att reparera om man har otur. (Som jag skrev där uppe...)
Jag förlitar mig inte på tur. Jag har helt enkelt för dålig inkomst, så jag köper ingen bil där jag riskerar reparationer för 1-2 månadslöner. Lite tänker jag just nu på killen som skulle hosta upp 16k för sin fabriksrenoverade styrväxel på en BMW 540. Min kostar 850kr. Ny. Så kan det gå. Hoppsan Kerstin.

Bromsbytet jag skrev om för någon månad sedan. 28.000kr för att byta skivor och belägg på en X3. Kom igen. Varför ringer ingen polisen?

Och Lexus, Toyota, Volvo? Det finns minst lika många exempel när dessa vagnar krävt reparationer för bra mycket mer än 30.000:-.

Du är helt fel ute med dina exempel, betalar man 28.000:- för att byta bromsar på en BMW X3 är man tvärt om inte riktigt klok i huvudet eftersom det är tre gånger så dyrt som vad en vettig och ärlig auktoriserad verkstad tar för bytet. Skivor och belägg inklusive arbetet till en 535d kostade något över 10.000:-, och den modellen som delvis delar bromsar med M5 V10 på 500hk har betydligt kraftigare och dyrare delar än någon av X3-modellerna har.

Att bilägare, oavsett vilket märke de kör, blir överdebiterade av verkstaden är åter igen inget bilmärket kan lastas för. Eventuellt att den genomsnittlige BMW-ägaren är mindre priskänslig än de som kör "billigare" märken och därmed har lite lättare att gå på en sådan nöt.

Okej, du vinner. BMW är inte dyrare att äga än någon annan bil. (Är den rent av billigare?) Dessutom håller de bättre tolkar jag det som? Kanske ska jag byta min Honda Accord mot en 325 då, eftersom de är ganska jämförbara i utrustning, motor, utrymmen, prestanda etc? Eller min har iofs lite mer utrustning men det kan jag leva med. En BMW håller ju trots allt bättre och är ju billigare att äga. Det låter som en bra affär. Fast jag skulle nog sakna det stora bagageutrymmet? Nu känner jag mig kluven...

"Vinner"? Är det vad den här diskussionen handlar om för dig? Du anklagar bland annat mig för att vara märkesfanatiker med skygglappar för ögonen, men det är du som nu och i föregående trådar har betett dig som om det låg någon form av prestige i det hela, en tävling om du så vill.

Så ser inte jag det.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 036 Inlägg
23 september 2012
#98
ähh lägg ner nu, jävla barnrumpe fasoner o gnäll!!


1 067 Inlägg
23 september 2012
#99
OpelP1 skrev:
Rquired skrev:
OpelP1 skrev:

Det beror nog delvis på att en del BMW ägare försöker övertyga världen om att det bilmärket är totalt överlägset på alla sätt och har aldrig byggt någon dålig modell.
Om det nu blir problem så beror det tveklöst på att bilen blivit dåligt underhållen.

Och alla som inte har en BMW är naturligtvis bara avundsjuka.

Jag syftar inte specifikt på dig utan mer allmänt.

BMW är ju ett helt okej märke som byggt en del riktigt bra bilar, men som alla andra så har även dom dåliga sidor och är inte heller bilar som alla gillar.

Jo det finns gott om BMW-fanatiker, på samma sätt som det finns gott om Volvo, Mercedes, Audi eller Toyota-fanatiker. Jag vågar påstå att Volvo är det märke som just i Sverige har den absolut största gruppen fanatiker till ägare som försvarar sitt bilmärke i vått och torrt och håller sig till samma märke oberoende av att Volvo´s produkter stigit i kraftigt pris i förhållande till andra märken i och med Volvo´s spirande premium-ambitioner.

Och fallit i kvalité i motsvarande omfattning, 2/7/900-modellernas enkla konstruktion är ett minne blott och Volvo har rent statistiskt blivit en sämre bil än genomsnittet. Likväl har det fortfarande varit Sverige´s mest populära bil under denna period på kanske 20år.

Men ditt inlägg förklarar ändå inte varför BMW än idag är lite extra tacksamt att skicka pikar mot, och varför man ens skulle döma ut ett helt märke för att någon BMW-ägare försökt trycka upp sitt bilval i ens ansikte?

Jag anser nog att BMW-fanatikerna med sin översittar attityd är värst, och då blir ju naturligtvis folk lite extra kvicka på att påpeka fel som uppstår på dom.


För att skriva ett ontopic inlägg så får jag väl nämna att det jag behövde byta på min E39 520 Touring -98 var en främre länkarm ink bussning och ett gäng glödlampor sä det var väl ingen katastrof direkt.
Hade bilen någon månad bara.

http://cdn.publishdev.se/cdn/3/1445476/images/2012/fuck-you-i-drive-a-volvo_195695850.jpg

Jadå vi är dryga och översittare.   roll

Snarare så att folk "vet" ju en jävla massa om oss som kör BMW..      Sedan att det stämmer väldigt dåligt med verkligheten är ju en helt annan sak..


Evildan
23 september 2012
#100
Hool skrev:
OpelP1 skrev:
Rquired skrev:

Jo det finns gott om BMW-fanatiker, på samma sätt som det finns gott om Volvo, Mercedes, Audi eller Toyota-fanatiker. Jag vågar påstå att Volvo är det märke som just i Sverige har den absolut största gruppen fanatiker till ägare som försvarar sitt bilmärke i vått och torrt och håller sig till samma märke oberoende av att Volvo´s produkter stigit i kraftigt pris i förhållande till andra märken i och med Volvo´s spirande premium-ambitioner.

Och fallit i kvalité i motsvarande omfattning, 2/7/900-modellernas enkla konstruktion är ett minne blott och Volvo har rent statistiskt blivit en sämre bil än genomsnittet. Likväl har det fortfarande varit Sverige´s mest populära bil under denna period på kanske 20år.

Men ditt inlägg förklarar ändå inte varför BMW än idag är lite extra tacksamt att skicka pikar mot, och varför man ens skulle döma ut ett helt märke för att någon BMW-ägare försökt trycka upp sitt bilval i ens ansikte?

Jag anser nog att BMW-fanatikerna med sin översittar attityd är värst, och då blir ju naturligtvis folk lite extra kvicka på att påpeka fel som uppstår på dom.


För att skriva ett ontopic inlägg så får jag väl nämna att det jag behövde byta på min E39 520 Touring -98 var en främre länkarm ink bussning och ett gäng glödlampor sä det var väl ingen katastrof direkt.
Hade bilen någon månad bara.

http://cdn.publishdev.se/cdn/3/1445476/ … 695850.jpg

Jadå vi är dryga och översittare.   roll

Snarare så att folk "vet" ju en jävla massa om oss som kör BMW..      Sedan att det stämmer väldigt dåligt med verkligheten är ju en helt annan sak..

http://static3.devote.se/gallery/big/20 … f4ef5b.jpg


Sök