3384
Sök

Passagerarsidans dörr öppnas ej vid upplåsning? Volvo S70 -98

1 585 Inlägg
7 november 2009
Trådstartare
Hej jag har ett litet problem med min Volvo S70 2.5T-98 det är nämligen så här att på passagerar sidan fram så öppnas ej dörren när jag öppnar bilen med nyckel eller med fjärrlåset. Utan jag måste öppna den manuellt innifrån. Men när jag sedan låser bilen så låses dörren. Vad kan det vara för fel tro?
Har läst lite att det kan vara dörrkistan, tydligen ett ganska så vanligt fel. ;en kan det verkligen vara det? Någon som kanske har varit med om samma sak och vet vad som är fel?

Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få.

1 758 Inlägg
7 november 2009
Låter som att det bara kärvar lite.
Testa med att spruta lite krypande smörjmedel i låset och "motionera" det (lås och lås upp upprepade gånger).

VD :=)
90 Inlägg
7 november 2009
rätt säker på att det är låskistan. kostar rätt mkt men man kan byta det själv om man e lite händig, och tålmodig.
mvh

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p

1 585 Inlägg
7 november 2009
Trådstartare
Nazse89 skrev:
rätt säker på att det är låskistan. kostar rätt mkt men man kan byta det själv om man e lite händig, och tålmodig.
mvh

Mm tydligen ska det vara ett ganska vanligt fel på de här bilarna. Får bli att köpa en begagnad låskista då och sedan montera ditt den. Jadå det är inga större problem att byta dem själv. Lite bökigt är det säkert men det ska nog gå.

1 513 Inlägg
7 november 2009
det e jätte vanligt med låsen på x70 serien se till så du får tillbaka skydds plasterna rätt i dörren igen bara föe annars kan de kärva för att stagen tar i eller skramlar de i dörren sen

3 Inlägg
7 november 2009
Hade liknande problem på min volvo, var ett stag i dörren som hade hoppat lite ur läge, så kolla det och smörj upp delarna i dörren bara

Sök