3330
Sök

Spraya lister själv!

145 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
Ja det ska jag göra! smile ...vill inte lägga ut tusenlappar på att en lackerare gör det!...

Lite funderingar nu bara!, först drar jag på plasthäftsgrundsspray, å sen sprayar jag i bilens färg ca 3-5 ggr, hur gör jag sen med slipningen?, vill inte ha "apelsinlack" vad för slags papper ska man ha? vad heter det? å vart köper man sånt?...efter jag har slipat ska jag dra på ett sista lager då? eller e det bara å dra på klarlack direkt?

/ En som har tråkigt på helger tongue

"Ijenkligen"
786 Inlägg
14 maj 2006
blir nog bäst om du låter en lackerare göra det.
kostar säkert inte några tusen, men några hundra kanske

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

145 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
opeltiffi skrev:

Några hundra?...det e nog en ond och mycket blind person som tar så lite för ett lackjobb!...

jag SKA göra detta själv!, det e roligare med egna projekt!

145 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
upp...

"Ijenkligen"
786 Inlägg
14 maj 2006
Virtual_Blå skrev:
opeltiffi skrev:

Några hundra?...det e nog en ond och mycket blind person som tar så lite för ett lackjobb!...

jag SKA göra detta själv!, det e roligare med egna projekt!

jo visst kan du göra det själv det var bara en idé.
men det kostar antagligen inte några tusen att lacka ett par lister

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

62 Inlägg
14 maj 2006
Om du ska ha klar lack så lägg ca tre lager och sen använd våtslip papper1200 eller finare, slipa ej i cirklar utan slipa endast i en riktning sen polera och vaxa! om du slipar i cirklar så blir det mycket svårare att polera det blankt! Gör så så ska det nog bli bra.

Fartälskare
390 Inlägg
15 maj 2006
hörs att du gjort detta förrut JoggaNr1 !! big_smilebig_smile

Speedparts That´s why.......

1 Inlägg
15 maj 2006
du kan slipa listerna med 320 eller 240 papper sen lägger du grunden men som JoggaNr1 sa våtslipa med finare papper. om du ska ha klarlack så kan du lägga ett till två lager och sen våtslipa de sen lägger du ett lager till då får du en fin och blank yta... lycka till!smile

145 Inlägg
15 maj 2006
Trådstartare
Okay!, tackar så mycket för alla tips!, nu vet jag vad jag ska ha för mig nästa helg iaf ;-)

/ Ville

Sök