3373
Sök

Problem med bränsletryck volvo 940 ltt

556 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
#1
installerat en BTR, den från från kl-racing. Men har problem med att få till de bra. har fått tips om att höja bränsletrycket såpass högt så bilen går orent, och sen sänka till han svarar bra på gasen och laddtrycket "kommer" som de ska. för då kör ja fett, inte för torrt och max effekt.

men hur mycket ja än höjer så går han inte orent?

ja kör med 465cc gröna spridare, "968" och 3" lmm. inte så sugen på att köpa en bredbandslamda, men de hade ju vart de bästa

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
9 november 2009
#2
hur högt står trycket på då?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

699 Inlägg
9 november 2009
#3
De spridarna är väl specade vid 3,8 bar å inte 3,0 som det brukar vara på andra...

Bilgalen elektriker :)

556 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
#4
JonasHalt skrev:
De spridarna är väl specade vid 3,8 bar å inte 3,0 som det brukar vara på andra...

ja dom ska ha 3.8, har vart uppe på 6 bar på klockan som följer ned btr:en men känner ingen skillnad direkt.. känns som om de skulle vara stor skillnad

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
9 november 2009
#5
ska inte säga att det beror på det, men sånna där billiga kina-grejer brukar bara vara ren skit. kan stå 6 bar på klockan, men vara 4 i verkligheten.

har ägt en sån själv och det var sista gången. höll inte trycket, började läcka efter ett tag, men framförallt stämde inte trycket som stod på klockan.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 Inlägg
9 november 2009
#6
vad kör du med för bränslepump?


fritidsprofessor
1 197 Inlägg
9 november 2009
#7
_PiErRe_ skrev:
vad kör du med för bränslepump?

De va precis min tanke oxå, org.pumpen är väl inte helt förtjust i att stressas så där.

Tänk själv, 3,8bar i grundtryck o sen kanske 1,0bar i laddtryck = 4,8bar soppatryck, kanske att den kan hålla upp trycket, men flödet? njaaee... inte i längden iaf..

Själv matar jag mina 968or med ombyggd org.regulator och walbro 255l/h-pump


556 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
#8
får skaffa en riktigt bränsletrycksklocka då iaf. kör med ställbar btr i serie efter orginalen.

har orginalpupar.

någon som vet någon bra klocka till bränsletrycket?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
10 november 2009
#9
Marbu skrev:
får skaffa en riktigt bränsletrycksklocka då iaf. kör med ställbar btr i serie efter orginalen.

har orginalpupar.

någon som vet någon bra klocka till bränsletrycket?

byt inte bara klockan är mitt tips, byt hela BTRen.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

556 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
#10
ok, har inte riktigt lust all lägga 2000 på en ny btr, lägger ju hällre dom pengarna på en bredbandslamda.
vilken BTR rekomenderar ni?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

erixon89
10 november 2009
#11
Någon som vet max trycket för en orginal bensinpump innan den rasar?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
10 november 2009
#12
erixon89 skrev:
Någon som vet max trycket för en orginal bensinpump innan den rasar?

den kan pumpa rätt högt tryck, men flödet sjunker rätt fort vid höga tryck.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

556 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
#13
någon som har erfarenhet av denna? http://www.tillbilen.com/?artnr=004BTR_ … cat_id=192

är den mer pålitlig?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

556 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
#14
http://www.tillbilen.com/?artnr=PP098&cat_id=502

det räcker väll att byta pumpen under bilen?, den i tanken kan man ha orginal?

eller e de den i tanken man ska byta och bara ha den?

funderade på den pumpen i den länken under bilen i alla fall. den måste ju räcka bra?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
10 november 2009
#15
Marbu skrev:
någon som har erfarenhet av denna? http://www.tillbilen.com/?artnr=004BTR_ … cat_id=192

är den mer pålitlig?

den där är mycketmycket bättre än kina-junket.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

556 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
#16
sitter och väger mellan en bredbandslamda eller ny BTR och pump. ligger i ungefär samma prisklass

vad hade ni köpt?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!


Sök