Slave_joe skrev:
BromsVÄTSKA, man gör ungefär som när man luftar bromsar, håller tryck och öppnar nippeln på bromsoket, släpper, bygger tryck och sen likadant igen. fyll på med ny bromsVÄTSKA när det börjar bli dåligt i behållaren..
FEL! man ska inte bygga "nåt tryck" med stängd nippel för att lufta bromsar.
1, Börja bak med hjulet som sitter längst bort från huvudbromcylindern.
2, Sätt en slang på nippeln och ner med andra änden i en burk.
3, Öppna nippeln och sätt igång och pumpa på bromspedalen, undvik som sagt att trampa den helt i botten eftersom tätningarna kan ta skada.
4, Töm bromsvätskebehållaren genom pumpandet på bromsen nästan helt. OBS! viktigt som tusan att denna behållare inte blir tom. Minsta lilla luft ner i cylindern här innebär att hela jobbet måste göras om från första hjulet.
5, Fyll efter med ny olja och pumpa vidare till ny ren bromsvätska kommer fram i slangen.
6, Stäng nippeln och ta nästa hjul på samma sätt.
Tips; Ta en polare till hjälp så är det mycket lättare och du slipper kuta fram och tillbaka för att kolla vätskenivå i huvudcylinderns burk osv.