3440
Sök

Bmw 528i Krongel!!?

15 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
Tjena har en Bmw e28 528i. i veckan här gick en tännkabel av och sen dess är den sig inte lik. har bytt tännkabel och stiftet som satt där de gick av men den är så otroligt slö på låga varv och är inte alls samma tryck när man pressar på lite vad kan de bero på? Hemskt tacksam för svar.. mvh freddan

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
13 november 2009
bytte du bara en kabel och ett stift?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

214 Inlägg
13 november 2009
Är det rätt motstånd på kabeln(om det nu ska vara det på 528)?
Fördelaren?
Kanske inte är tändningen.
Kollat vipparmarna?

15 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
jag bytte bara en kabel och ett stift.. har kollat fördelaren. Kan vipparmarna börja krongla bara sådär för de är efter tännkabeln gick av som den går skit..

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
13 november 2009
dom andra kablarna och siften kan vara dåliga också! alltså kan du ha ett friskt stift och en frisk kabel på bilen nu och dom andra fem är kass, kan vara så!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

214 Inlägg
13 november 2009
En vipparm kan gå precis när som helst. Hade en likadan 528 för några år sedan och jag stängde av den och när jag startade igen så var den av. Verkade som att dom kunde gå av när bilen stod stilla:P.
Prova att byta alla tändkablarna och stiften som Båge säger. Byta en tändkabel och ett stift är inte direkt nån hit.

15 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
Jag har kollat gnista och alla stift och de är inga fel alls på dom. kan de va dom ändå? ska kolla upp vipparmarna smile

539 Inlägg
14 november 2009
Vart har du köpt kabeln å stiften?

åk till BMW å köp orginaldelar åt alla 6 cylindrarna..

15 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
Har bytt alla stift och tännkablar exakt samma problem.. är slö så de är sjukt.. orkar inte börna på 1an finns absolut inget bottenvrid alls och den brukar dra bra från botten och uppåt men ja får inte ut nån effekt alls.. kan de bero på nånting som kallades Vevaxelgivare som kunde ge dom symtomen? tongue

dARKiE
5 031 Inlägg
22 november 2009
Kan vara vevaxelgivaren ja.

Hade inget bottenvrid och knappt något acc alls i min 328, alla sa att det var lamdasonden och luftmassomätaren, osv, men åkte och gjorde diagnostest hos bmw och det visade sig vara vevaxelgivaren. Bytade den (15min) sen gick den underbart igen..  Vet inte om man kan göra diagnostest på en e28:a men om det går så rekommenderar jag det innan du börjar köpa dyra saker..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Sök